No ei tajunud: Minister Juhan Partsi (vasakul) kaaslaseks selles hoogsas vestluses on Eesti Raudtee endine õigusdirektor Indrek Orav, kelle teatel ei tajutud, et edukustasu leping võib kaasa tuua miljonite maksmise. Kuidas oleks lepe mõjutanud raudtee tagasiostu hinda? (Andras Kralla / Äripäev)
Riigifirmas Eesti Raudtee ujus välja kokkulepe, mis lubab miljoneid kroone preemiat advokaadibüroole, kus on osanikuks majandusministri naine. Juulis 2010 saab Eesti Raudtee vapustava elektronkirja. Sellest selgub, et firma sõlmis aastaid tagasi samalaadse salaprotokolli nagu Molotov ja Ribbentropi oma kuulsa pakti puhul. Vahe on vaid selles, et riikide asemel jagatakse kopsakaid rahasummasid. Kõnealune kiri laekub väärikast advokaadibüroost, mida juhib maadevahetuse protsessist hästi tuntud Leon Glikman. Büroo omanike sekka kuulub Daisy Tauk, kes on raudteid kureeriva majandusministri Juhan Partsi naine. Glikmani büroo on teenindanud Eesti Raudteed aastaid. Sealsed juristid on raudtee alal vilunud. Viimase kolme aastaga maksis raudtee Glikmani büroole 7,8 miljonit krooni ehk keskmiselt 10 000 krooni iga tööpäeva kohta. Nüüd aga kuulutab Glikmani büroo, et tal on raudteega sõlmitud veel eraldi KOKKULEPE, mis lubab lisaks krõbedatele tunnitaksidele edukustasu. Lisaleping käib vaidluste kohta, mille klaarimine võib advokaatidele sisse tuua 25 miljonit krooni ja rohkemgi. Kus see leping siis vahepealsel ajal peitus? Ja kas see kokkulepe on otsapidi seotud Vene kapitalile kuuluva firma Spacecom pakutud 60 miljoni krooni suuruse kompromissi tagasilükkamisega, sest advokaadis lootsid ja ihkasid kohut käies veelgi suuremat võidusummat ja edukustasu? Majandusminister Parts keelas kompromissi ära viimasel minutil.
Avalehele
44 Kommentaari