VÕTKE MÕISTUS PÄHE: Toomas Luman käsib ettevõtjatel ja tarbijatel soigumine viivitamatult lõpetada ja lähtuda majandusteooriast, mis ütleb, et tõusule järgneb alati mõõn. Ja vastupidi.

"20 aasta jooksul on see roosa ärileht alandanud Eesti ettevõtjaid, kujutades nende tegevust nagu üht ämbrit teise otsa. Tegelikult on ettevõtjad loonud Eestis uue tööstuse, kaubanduse ja panganduse. Kusjuures täitsa nullist, enamus ilma välisrahastajate abita. "Äripäev" aga on kodumaiseid ettevõtjaid põhiliselt ainult mõnitanud. Meie saavutuste asemel on see ajaleht märganud ainult üksikuid möödalaskmisi. Nendel, kes Äripäeva usuvad, jääb mulje nagu kümneid miljardeid kroone käivet tekitavad eesti ettevõtted oleksidki tekkinud tänu skandaalidele ja pettustele. Oma 20-nda juubeliaasta numbris esitleb rootsi ärileht oma saavutusi: paljastatud on Eesti töökaimad ettevõtjad. Igal aastal mõni vägev paljastus - selline on bisnis-tabloidi väärastunud nägemus ettevõtlusest Eestis."

Ajaleht "Äripäev" avaldas oma juubelinumbris enda arvates parimad lood läbi aastate. Nendes kõikides artiklites kujutatakse eesti ettevõtjaid kui pettureid, sullereid ja nahaale, tõdes Kaubandus-Tööstuskoja president. Mismoodi kodumaine ettevõtlus tegelikult kulgeb, "Äripäeva" ei huvita, nentis ta.

"Äripäeva" tiraaž on lühikese ajaga kahanenud 40% võrra. Ettevõtjad saavad äriinfo kätte põhiliselt internetist, kus "Äripäev" on lugejatele alles kolmas valik, E24 ja Delfi Majanduse järel.

Möödunud nädalal ilmunud juubelinumbris rõhutas Rootsi kapitalile kuuluv ärileht, et suuremad Eesti äriliidrid on tegelikult sulid. Mitukümmend "paljastavat" artiklit "Äripäevas" näitasid, et seaduse ja hea tava vastu on eksinud Enn Pant, Indrek Neivelt, Margus Linnamägi, Olari Taal jt. rahvusliku ettevõtluse lipulaevad.