MINEVIK: Transiidiäri Eestis on surnud. Shutterstock

Kui Kaitsepolitsei 2017. ­aasta detsembris võtab kinni ­Eesti Raudtee juhatuse ­liikme ­Sergei Fedorenko (altkäemaksu võtja) ja transiidifirma Vopak juhtivtöötaja Sergei Balõbini (altkäemaksu andja), on Eesti raudtee- ja transiidiäri juba zombi. ­Vähestele allesjääjatele pakub see endiselt mugavat elu, näiteks Balõbin ise saab koos palga ja muude boonustega kuus kätte üle 30 000 euro, ameti-Mercedes ja kaks kabinetti lisaks, aga hiilge­ajad, kui sigareid süüdati põlevate dollaritähtedega, on ammu möödas.

Fedorenko ja Balõbini afäär on võrdlemisi lihtne. Äripäeva poolt mitu korda Eesti parimaks ettevõtteks valitud Vopakis töötav ­Balõbin – ta juhtis raudteevedudega tegelevat Vopaki tütarfirmat E.R.S. – maksis riigifirma Eesti Raudtee juhatuse liikmele Fedorenkole selle eest, et Fedorenko aitaks Moskvas ajada Vopaki ärihuve, näiteks organiseeriti kahekesi altkäemaks Vene riikliku raudteefirma asepresidendile jms.

Kogu selle aja, kui Fedorenko ja Balõbin plaane pidasid, kuulas Kaitsepolitsei neid pealt. Jälgiti nende kohtumisi, salvestati jutuajamisi ja telefonikõnesid.

Vestlustes avaldub ühe väljasureva ärivaldkonna mikrokosmos, selle agoonia, kohati koomiline ja kohati traagiline, slaavi äri eripärad ja poliitiline mõju.

« Avalehele 43 Kommentaari