Eesti võimsaimad autod
Mõne nädala eest võisite siit leheküljelt lugeda ülevaadet sellest, milliste autodega sõidavad iga päev meie suurfirmade ja riigiasutuste juhid. Nüüd on meil välja pakkuda liikrusregistris arvel olevate sõiduautode võimsuse Tipp 100 (õigemini 102). Olgu kohe öeldud, et kaks tabelit ei kattu.
Võimsaim Eesti registrimärgiga sõiduauto on Lamborghini Diablo. Tõsi, tegemist on ajutise (kollase) numbrimärgiga. Meie andmetel kuulub masin Inglismaal Sussexi maakonnas asuvale firmale Mittal LLC. Tumepruuni Diablot on tihtipeale nähtud seismas Tallinnas Vabaduse väljakul Moskva kohviku ees.
Registri andmetel on Diablo 12silindrilise jõuallika võimsus 405 kilovatti ehk 550 hobujõudu. Muid andmeid: tühikaal 1625 kilo, süsinikkiuga tugevdatud toruraam, kergmetallist ja süsinikkiust kerepaneelid. Mõõdud: pikkus 447 cm, laius 204 cm, kõrgus 111 cm, teljevahe 265 cm. Diablo põhi ei ole väga madalal – 14 cm maast – ning autos leidub isegi 140liitrine pakiruum. Diablo on võimeline liikuma kiirusega üle 330 km/h ning jõudma kiiruseni 100 km/h vähem kui nelja sekundiga.
Tehase andmetel tarvitab auto 95oktaanilist bensiini, aga seda kulub palju – maanteel keskmiselt 17,3, linnas vapustavad 37,9 liitrit 100 kilomeetri kohta.
Auto hind? Uuena kolme miljoni krooni kandis. Ja pruugitud Lambo hind ei ole oluliselt madalam uue omast.
Diabloga samasse eksklusiivsusklassi kuulub ka Aston Martin DB7 Vantage Volante. V12-mootori "tühised" 416 hobujõudu annavad Astonile tabelis neljanda koha. Kiirusomaduste poolest jääb ta küll Lambole alla, kuid häbeneda pole midagi: 265 km/h, paigalt sajani 5,1 sekundit, 100 kilomeetrile kulub kuni 20 liitrit bensiini.
Diablo ja Vantage'iga võrreldes on teist-kolmandat kohta jagavad Porsche Turbod lausa odavad ja säästlikud massiautod. Võimsus "kõigest" 420 hobujõudu, hind pisut üle kahe miljoni krooni.
Keskmine Tipp 100 auto pärineb aastast 1998 ja tal on 369 hobujõudu. Vanim tabelis olev sõiduk – Cadillac – on aastast 1966, üle 30 aasta vana on ka viiendal real seisev 1970. aasta Oldsmobile Toronado. Mõlemad autod on lahtise kerega, Olds lisaks veel esiveoline.
Kõige massilisemalt leidub esisajas Audisid (36), Mercedeseid (30) ja BMWsid (11). Enim esinev mudel on Audi S8 (kaks erinevat varianti, kokku 30 autot).
Üsna ootamatud külalised tippsajas on kaks Opelit. Tegelikult tuntakse neid sõidukeid Lotus Omega nime all, kahe aasta jooksul ehitati selliseid käsitööna vaid 950 tükki. Tavaliste Omegatega on neil peale nime ja välimuse väga vähe ühist.
Seevastu on olemas sellistele tabelitele iseloomulik "kohustuslik" kava: Dodge Viper (11. koht), Chevrolet Corvette (79.), BMW Z8 ja M5 (12.), erinevad kuueliitrised Mercedesed, Audi RS4 (30.). Neljast Ferrarist on kolm päris või üsna uued (F360 16. ja F355 30.), viimasena mahub tabelisse üpris haruldane 1974. aasta mudel 365.
Mark/mudel | Aasta | hj | |
1 | Lamborghini Diablo | 2002 | 550 |
2 | Porsche 911 Turbo | 2001 | 420 |
Porsche 911 Turbo | 2002 | 420 | |
4 | Aston Martin DB7 Vantage Volante | 2001 | 416 |
5 | Oldsmobile Toronado | 1970 | 409 |
6 | Mercedes-Benz 600 SE | 1992 | 408 |
Mercedes-Benz 600 SE | 1991 | 408 | |
Mercedes-Benz 600 SE | 1992 | 408 | |
Mercedes-Benz 600 SEL | 1991 | 408 | |
Mercedes-Benz 600 SEL | 1992 | 408 | |
11 | Dodge Viper | 1994 | 407 |
12 | BMW M5 | 1999 | 400 |
BMW M5 | 1999 | 400 | |
BMW Z8 | 2000 | 400 | |
Ferrari F360 | 2002 | 400 | |
Ferrari F360 | 2002 | 400 | |
17 | Mercedes-Benz 600 SE | 1991 | 394 |
Mercedes-Benz 600 SE | 1991 | 394 | |
Mercedes-Benz CL 600 | 1994 | 394 | |
Mercedes-Benz CL 600 | 1998 | 394 | |
Mercedes-Benz CL 600 | 1998 | 394 | |
Mercedes-Benz CL 600 | 1996 | 394 | |
Mercedes-Benz CL 600 | 1997 | 394 | |
Mercedes-Benz S 600 | 1996 | 394 | |
Mercedes-Benz S 600 | 1994 | 394 | |
Mercedes-Benz S 600 | 1994 | 394 | |
Mercedes-Benz S 600 | 1995 | 394 | |
Mercedes-Benz SL 600 | 1995 | 394 | |
Mercedes-Benz SL 600 | 1992 | 394 | |
30 | Audi RS4 | 2000 | 381 |
Ferrari F355 | 1997 | 381 | |
32 | Opel Omega | 1991 | 377 |
Opel Omega | 1991 | 377 | |
34 | Maserati 3200 | 1999 | 369 |
Maserati 3200 | 2000 | 369 | |
Maserati 3200 | 2000 | 369 | |
Maserati 3200 | 2000 | 369 | |
38 | Mercedes-Benz S 600 | 2002 | 367 |
39 | Daimler SuperV8 LWB | 1998 | 363 |
Daimler SuperV8 LWB | 1998 | 363 | |
Daimler SuperV8 LWB | 2000 | 363 | |
JaguarXJR | 1993 | 363 | |
JaguarXKR Convertible 4.0 | 1998 | 363 | |
JaguarXKR Coupe | 1999 | 363 | |
JaguarXKR Coupe | 2001 | 363 | |
46 | Audi S8 | 2000 | 360 |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2001 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Audi S8 | 2000 | 360 | |
Mercedes-Benz CL 55 AMG | 2000 | 360 | |
Mercedes-Benz CL 55 AMG | 2002 | 360 | |
Mercedes-Benz S 55 AMG | 2000 | 360 | |
Mercedes-Benz S 55 AMG | 2000 | 360 | |
Mercedes-Benz S 55 AMG | 2002 | 360 | |
69 | Mercedes-Benz E 55 AMG | 1998 | 354 |
Mercedes-Benz E 55 AMG 4-Matic | 2002 | 354 | |
71 | BMW X5 | 2002 | 347 |
BMW X5 | 2002 | 347 | |
BMW X5 | 2002 | 347 | |
BMW X5 | 2002 | 347 | |
Mercedes-Benz E 50 AMG | 1996 | 347 | |
Mercedes-Benz ML 55 AMG | 2001 | 347 | |
Mercedes-Benz ML 55 AMG | 2002 | 347 | |
Mercedes-Benz ML 55 AMG | 2000 | 347 | |
79 | Chevrolet Corvette | 1998 | 345 |
80 | BMW M3 | 2002 | 343 |
BMW M3 | 2002 | 343 | |
BMW M3 | 2002 | 343 | |
BMW M3 | 2002 | 343 | |
84 | Audi S6 | 2000 | 340 |
Audi S6 AVANT | 2001 | 340 | |
Audi S6 AVANT | 2001 | 340 | |
Audi S6 AVANT | 2001 | 340 | |
Audi S6 AVANT | 2000 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Audi S8 | 1997 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Audi S8 | 1997 | 340 | |
Audi S8 | 1997 | 340 | |
Audi S8 | 1997 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Audi S8 | 1998 | 340 | |
Cadillac Fleetwood De Ville | 1966 | 340 | |
Ferrari 365 | 1974 | 340 |