„Kuigi väljavaated õnnestumiseks olid suhteliselt väikesed, otsustasin alustada siiski päästetöödega. Platoole jäetuna oleks Martha kere purunenud igal juhul - küsimus vaid ajas. Politsei ja kohalike kalurite abiga kinnitasime ümber kere lindid, rihvile naelutasime lauad lohistamisest tulenevate kere vigastuste vähendamiseks. Tõusu kõrgvee ajaks jõudsime ettevalmistustega valmis. Kätte saime!" kirjeldab laeva kapten Hillar Kukk juhtunut.

Kõige enam sai vigastada kere veealuses osas koht, millele laev toetus ja mida korallid kõige enam lõhkusid - klaasplasti kihid on üksteisest lahti ja seetõttu on kapteni andmeil leke umbes 3-4 liitrit ööpäevas. „Hetkel ei ole see ohtlik, kuid vajab parandamist esimesel võimalusel," ütleb kapten.

Purjelaev Martha ümbermaailmasõit sai alguse Hiiumaalt, Orjaku sadamast, Tuletorni kai äärest jaanipäeval, 24. juunil 2007. aastal. Piki Leedu, Poola ja Saksamaa rannikut jõuti Hollandisse, sealt Prantsusmaale, Hispaaniasse, Portugali ja Kanaaridele. Las Palmase sadamast anti mullu novembris start 225 jahile, kes koos Marthaga alustasid 2700 meremiilist teekonda üle Atlandi ookeani Kariibi merele. Läbi Panama kanali jõuti veebruaris Vaiksesse ookeani. August möödub Austraalia rannikuvetes seilates. Martha kapteni 50. juubelit on kavas tähistada 11. septembril Bali saarel.

Seljataha jäänud India ookeanist tehakse kokkuvõtteid aastavahetusel 2008-2009 Lõuna Aafrikas Cape Townis. Atlandi ookeani lõunaosa ületatakse jaanuaris 2009 ja veebruaris on plaanis osa saada tõelisest karnevalist Recife´s Brasiilias.

Ring ümber maakera peaks täis saama 2009. aasta märtsis Kariibi merel, kust naastakse koju.

Martha on ehitatud Colin Archeri legendaarse päästeotstarbelise purjeka jooniste järgi 1909. aastast. Martha valmis väikeses Soome isa-poja Lydmani jahiehitustöökojas 1999. aasta lõpus. Purjeka pikkus on 14,7 meetrit, laius 4,1 meetrit, süvis 2,0 meetrit.

Meeskonna moodustavad kapten Hillar Kukk, tüürimees Simmu Sillamaa ja pootsman Jaanus Kirs.