21.03.2008, 00:00
Impreza autogurmaanile
Subaru Impreza WRX STI on nagu lõunasöök hinnatud restoranis. Ühest küljest rahuldab vajadused, aga põhiliselt pakub naudingut.
need kolm tähte – STI – on iga tõsimeelse
Subaru-huvilise unelm. Ülim eesmärk. Nirvaana.
Sest
Impreza WRX STI on kõige lähemal nendele autodele, millega
päris ralliradadel kihutatakse. Ehkki Subaru viimasel ajal
võitudega silma ei paista, on kümnekonna aasta eest tekkinud
kuulsuseoreool selline, et kannatab välja ka lahjad aastad.
Uus, “pere-Impreza” baasil loodud STI peaks meeldima ka neile,
kes põhilise rahulduse saavad maineka auto omamisest. STI on ikoon, ja
nagu kõiki ikoone kiputakse neidki võltsima. Eelmise
põlvkonna puhul oli see lihtne – tuli ainult asendada kapott ja
kaks spoilerit ning lisada üks uus. Ning STI-look oligi valmis. Eriti
kõva tuunija võis veel pidurid Brembo omade vastu välja
vahetada.
Praeguse põlvkonna puhul on WRX ja STI tänu
tiivalaiendustele (teisel on, esimesel pole) selgelt eristatavad ning
ümberehitamine läheb nii kalliks, et kaotab mõtte.
On veel teine hea põhjus STI omamiseks: siis, kui olete tõsine
autospordihuviline ja rahuldate oma huvi amatööride
võistlustel osalemisega. Rahvarallidel, -sprintidel ja muudel
seesugustel mõõduvõtmistel silmapaistmiseks sobib STI nagu
rusikas silmaauku. Muidugi saab temaga ka lihtsalt kulgeda punktist A punkti B,
aga selleks on ta liiga hea. Või õigemini – selleks on ka
tavaline WRX piisavalt hea. Kust siis vahe sisse tuleb?
Esiteks
mootorist. 2,5-liitrine mootor arendab turbo toel 300 hj ja 407 N·m. Ent
need numbrid ei kajasta veel kogu progressi. Eelmise põlve mootoril
kasutati muutuvat klapiajastust ainult sisselaskel, nüüd ka
väljalaskel. Juhile annab see tunda ühtlasema tõmbega
madalatel pööretel, kui turborõhk alles madal.
Ralliauto sarnaselt saab ka STI käitumist elektroonika vahendusel muuta.
Keskkonsoolis olev pöördlüliti kirjaga SI-DRIVE reguleerib
mootori reaktsiooni gaasipedaali vajutamisele. Valida saab automaatse,
sportliku ja väga sportliku režiimi vahel.
Ka
keskdiferentsiaali on võimalik timmida. Sirgel teel suunatakse 41%
veojõust esi- ja 59% tagasillale. Seda vahekorda võib juht
reguleerida käsitsi (andes ette ühe kuuest programmist) või
jätta ülesande automaatika hooleks. Ning tagatipuks saab ka
stabiilsuskontrolli osaliselt või täielikult välja
lülitada.
Seega on muutujaid terve hulk ning nende seast
sobiva seadistuse leidmine paras pähkel.
Kruusal
või lumel paistavad seadete erinevused ilmselt hästi
välja, asfaldil mitte eriti. Küll aga sai
proovisõidu käigus selgeks, et STI on endiselt
alajuhitava iseloomuga ning seetõttu ka vähekogenud
juhile üsna lollikindel instrument. Kogemuste kasvades ja
autot tundma õppides on võimalik teda üha paremini
oludega kohandada ja nii ka üha kiiremini edasi liikuda. Aga palun,
sõbrad, ärge tehke seda tänaval! Seal tundke
pigem rõõmu nendest mugavustest, millega STI rikkalikult
varustatakse.
Subaru Impreza WRX STI | |
Mootor | B4 2457 cm3 |
Võimsus | 300 hj |
Tippkiirus | 250 km/h |
Aeg 0–100 km/h | 5,2 s |
Tühimass | 1505 kg |
Pikkus/teljevahe | 4415/2625 mm |
Pakiruum | 300–1215 l |
Kütusekulu (B) | 10,3 l / 100 km |
CO2-pääst | 243 g/km |
Hind alates | 629 900 kr |