06.12.2007, 00:00
"'Kas sa oled midagi kunagi pahupidi selga pannud?"'
Mida tähendab sinu jaoks riiete
sisekujundus?
Erkki Engso, Baltmani disainer:
On ikka hea süüa ilusat toitu mis ka maitseb hästi. Ostad poest ilusa sildiga veini ja rõõm seda suurem, kui ta veel hästi maitseb. Sisukas pilt jääb meelde ja vaataks uuestigi. Minevik on ähmane. Olevik aga selline, et sisu ja pind on tähtsuselt võrdväärsed. Rõivas on tarbeese mis peab pakkuma kasutajale nii visuaalset kui ka emotsionaalselt head tunnet, see on mõeldav juhul kui toote juures on kõik paigas. Lähitulevik näitab rohkeid uusi lahendusi rõiva sisudes. Sisudele on väga suurt tähelepanu pööratud ja see jätkub õnneks ka tulevikus.
Airika Soome, PTA disainer:
Tundub, et aeg, mil toodete sisedisain kuulus ainult haute couture’i või spordi valdkonda, hakkab nüüd õnneks lõplikult läbi saama. Sama tähtis kui välisdisain on ka see, et toode seestpoolt mugav, kena ja huvitav välja näeks. Lisaks mobiilitaskutele kasutavad disainerid õhinal kõiksugu nippe, et toodet atraktiivsemaks muuta – tihti tundub, et sisedisain on tähtsamgi kui välisdisain. Jakkide-mantlite puhul mängitakse erinevate voodritega – näiteks kombineeritakse lõbusaid tikitud-trükitud versioone või valitakse lihtsalt kontrasttoonid. Kasutatakse põnevaid materjale – tehiskiudude kõrval on näha ka ihusõbralikke puuvillasegusid. Sisemusi ehitakse ka efektsete kandipaeltega või tikkimistega. Klassikalised püksid muudab šikiks meestepükstelt laenatud värvliosa.
Arvan, et varjatud ilu on hea nipp, millega oma enesekindlust tõsta ning päeva rõõmsamaks muuta.
Loodetavasti mõtlevad disainerid huvitavaid ja funktsionaalseid siselahendusi välja ka tulevikus.
Piret Puppart, Montoni disainer:
Mida rohkem disainiga tegeleda, seda armsamaks sisemus saab. Noortel disaineritel on kalduvus väljast asju kohati üle disainida ning kogu oma energia sinna magama panna. Kogenenumad moekunstnikud suudavad näha-luua lihtsamaid vorme ja lihtsamat ilu, seega jääb rohkem aega pöörata tähelepanu sisemusele ja seejuures kerkib tihtipeale ka asja kvalitatiivne väärtus. Lihtsa näite võib tuua jaki näol. Oma esimestes kollektsioonides oli mulle alati oluline saavutada väline koopia ideest ja voodrita jakk oligi ainiti mõeldav. Sõna vooder ei läbinud kordagi kangajahil käies minu pead, seda võin küll täie kindlusega öelda. Nüüd tahaks kohati sisemuse lausa kõige erilisemate siididega katta. Mis siis, et väline on takusest linasest ning SELLE ÕIGE voodrivärvi pärast poodide vahet lippamisele võib kogu päev ära kuluda.
Mulle on riiete sisemus seega väga oluline ja mitte ainult oma loomes. Alati kui toodetel on sees väikesed prindid või on brändisildi küljes mõni lipsuke, kristall, kaunis sõnapaar, tekib selline suunurga-naeratusega väike heldimustunne. Detail ei pea alati armas olema, ta võib ka olla lihtsalt midagi geomeetrilist ja stiilset, aga see on mulle justkui signaal, et „jube tore, nad on teinud midagi just minule ja ainult mina saan teda, et siin selline pisike vinku sees peidus on”. Samas tekitab see omamoodi naljaka efekti, sest näiteks topp võib olla väljast ilma mingisuguse dekoorita, aga sa kannad seda täies hiilguses, lükates selja sirgu, nagu kogu maailm oleks just lugenud liblikaga ornamenteeritud luuletust sinu pluusi pesujuhendil.
Tuleviku kohta niipalju, et sõna sisemus kui selline võib kaotada riiete koha pealt oma endise mõtte. Nii palju inimesi on moealastes katsetustes ning otsingutes hingega asja kallal – mood on ju teada-tuntud ringlus ning vanas pidev uuenduste otsing jõuab lõpuks mingi piirini. Siis tulebki midagi täiesti pahupidi pöörata! Riided tagurpidi selga – see annaks asjale hoopis uue konstruktsioonilisema lähenemisvõimaluse ning tekitaks uued väljakutsed. Multifunktsionaalseid kahtepidi kantavaid rõivaid on ju juba liikvel.
Erkki Engso, Baltmani disainer:
On ikka hea süüa ilusat toitu mis ka maitseb hästi. Ostad poest ilusa sildiga veini ja rõõm seda suurem, kui ta veel hästi maitseb. Sisukas pilt jääb meelde ja vaataks uuestigi. Minevik on ähmane. Olevik aga selline, et sisu ja pind on tähtsuselt võrdväärsed. Rõivas on tarbeese mis peab pakkuma kasutajale nii visuaalset kui ka emotsionaalselt head tunnet, see on mõeldav juhul kui toote juures on kõik paigas. Lähitulevik näitab rohkeid uusi lahendusi rõiva sisudes. Sisudele on väga suurt tähelepanu pööratud ja see jätkub õnneks ka tulevikus.
Airika Soome, PTA disainer:
Tundub, et aeg, mil toodete sisedisain kuulus ainult haute couture’i või spordi valdkonda, hakkab nüüd õnneks lõplikult läbi saama. Sama tähtis kui välisdisain on ka see, et toode seestpoolt mugav, kena ja huvitav välja näeks. Lisaks mobiilitaskutele kasutavad disainerid õhinal kõiksugu nippe, et toodet atraktiivsemaks muuta – tihti tundub, et sisedisain on tähtsamgi kui välisdisain. Jakkide-mantlite puhul mängitakse erinevate voodritega – näiteks kombineeritakse lõbusaid tikitud-trükitud versioone või valitakse lihtsalt kontrasttoonid. Kasutatakse põnevaid materjale – tehiskiudude kõrval on näha ka ihusõbralikke puuvillasegusid. Sisemusi ehitakse ka efektsete kandipaeltega või tikkimistega. Klassikalised püksid muudab šikiks meestepükstelt laenatud värvliosa.
Arvan, et varjatud ilu on hea nipp, millega oma enesekindlust tõsta ning päeva rõõmsamaks muuta.
Loodetavasti mõtlevad disainerid huvitavaid ja funktsionaalseid siselahendusi välja ka tulevikus.
Piret Puppart, Montoni disainer:
Mida rohkem disainiga tegeleda, seda armsamaks sisemus saab. Noortel disaineritel on kalduvus väljast asju kohati üle disainida ning kogu oma energia sinna magama panna. Kogenenumad moekunstnikud suudavad näha-luua lihtsamaid vorme ja lihtsamat ilu, seega jääb rohkem aega pöörata tähelepanu sisemusele ja seejuures kerkib tihtipeale ka asja kvalitatiivne väärtus. Lihtsa näite võib tuua jaki näol. Oma esimestes kollektsioonides oli mulle alati oluline saavutada väline koopia ideest ja voodrita jakk oligi ainiti mõeldav. Sõna vooder ei läbinud kordagi kangajahil käies minu pead, seda võin küll täie kindlusega öelda. Nüüd tahaks kohati sisemuse lausa kõige erilisemate siididega katta. Mis siis, et väline on takusest linasest ning SELLE ÕIGE voodrivärvi pärast poodide vahet lippamisele võib kogu päev ära kuluda.
Mulle on riiete sisemus seega väga oluline ja mitte ainult oma loomes. Alati kui toodetel on sees väikesed prindid või on brändisildi küljes mõni lipsuke, kristall, kaunis sõnapaar, tekib selline suunurga-naeratusega väike heldimustunne. Detail ei pea alati armas olema, ta võib ka olla lihtsalt midagi geomeetrilist ja stiilset, aga see on mulle justkui signaal, et „jube tore, nad on teinud midagi just minule ja ainult mina saan teda, et siin selline pisike vinku sees peidus on”. Samas tekitab see omamoodi naljaka efekti, sest näiteks topp võib olla väljast ilma mingisuguse dekoorita, aga sa kannad seda täies hiilguses, lükates selja sirgu, nagu kogu maailm oleks just lugenud liblikaga ornamenteeritud luuletust sinu pluusi pesujuhendil.
Tuleviku kohta niipalju, et sõna sisemus kui selline võib kaotada riiete koha pealt oma endise mõtte. Nii palju inimesi on moealastes katsetustes ning otsingutes hingega asja kallal – mood on ju teada-tuntud ringlus ning vanas pidev uuenduste otsing jõuab lõpuks mingi piirini. Siis tulebki midagi täiesti pahupidi pöörata! Riided tagurpidi selga – see annaks asjale hoopis uue konstruktsioonilisema lähenemisvõimaluse ning tekitaks uued väljakutsed. Multifunktsionaalseid kahtepidi kantavaid rõivaid on ju juba liikvel.