6. aprillil ministeeriumile saadetud kirjas märgib Hansapanga arvelduste osakonna juhataja Pille-Riin Kaare, et pank on “arendanud elektroonilise süsteemi, võttes arenduskulud enda kanda. Paraku pole olukord lahenenud, kuna täiturid esitavad jätkuvalt paberkandjal areste”.

Paberil esitatud arestide täitmine võib aga võtta nädalaid. Selle ajaga võivad võlgnikud oma arved tühjendada ja sissenõudjad jääda pika ninaga.

Kohtutäiturite ja panga infosüsteeme ühendav sidekanal on üsna uus ja paraku peab osa kohtutäitureid seda liialt kohmakaks, tunnistab ministeeriumi vabakutsete ja õigusregistrite talituse nõunik Monica Vürst. "Ministeerium tegeleb aktiivselt süsteemi vigade leidmise ja parandamisega, et edaspidi hakkaks arestimine toimuma ainult elektrooniliselt."

Panga poolt eraldi ära märgitud kohtutäitur Mati Roodes põhjendab paberkandjal nõuete esitamist just elektrooniliste kanalite uudsusega. Roodese büroo viib aastas läbi ligikaudu 10 000 täitemenetlust ning kavatseb infosüsteemide kasutamisele üle minna lähemas tulevikus.

Pank pakub, et ministeerium ei tohiks edaspidi suunata massnõudeid neile täituritele, kellel pole võimalik infosüsteemi kasutada. Pank kaalub võimalust keelduda maikuust ilma mõjuva põhjuseta paberil esitatud aktide vastuvõtmisest.

Justiitsministeeriumil ei ole voli suunata massnõudeid täitmisele ega ole kaalutud ka kohtutäiturite distsiplinaarkorras karistamist, lisab Vürst. "E-arestimissüsteemi kasutab regulaarselt suur enamik kohtutäitureid ja hoolimata probleemidest selle kasutamisel võib süsteemi lugeda õnnestunuks, kuna e-arestimine kiirendab oluliselt täitemenetluse kulgu."