Kruuda annab Ekspressile mõista, et ehkki äriregistri andmetel soetas ta mõni kuu tagasi lennufirmas osaluse, pole tal selle vastu tegelikult huvi.

"See on teiste meeste äri. Eelmisel aastal, kui ajad olid veel ilusad, sai küll plaane peetud. Kuid tänases majandussituatsioonis mina selle asjaga kaasa ei lähe," märgib ta ja lisab, et peab eelkõige hoolt kandma oma toiduaine- ja meediatööstuste eest.

Kui Estonian Air ägab agoonias ning on väidetavalt Tallinki meeste huviorbiidis, siis Aviesi finantsseis pole nii hull. Firma juhi Valentin ­Manuša kinnitusel on tasutud ka suuremad võlad, mis veel hiljuti üleval olid, sealhulgas maksuvõlg. Viimastel aastatel on Avies teeninud mõned miljonid kroonid kahjumit, kuid suutnud säilitada oma nišis nii Baltikumis kui ka Skandinaavias tugeva turupositsiooni. Möödunud aastal jäädi Estonian Airile alla Tallinn-Kuressaare lennuliini teenuslepingu riigihankel.

Allan Solli sõnul tekkis Aviesi vastu huvi osalt seetõttu, et Eestis on regulaarlennundus soiku jäänud. "Kunagi oli Eestist palju rohkem võimalusi Euroopasse lendamiseks, enam mitte." Edaspidi kavatsetakse agressiivsemalt tegelda uute liinide otsimisega, juttu on olnud näiteks lennuühendusest Peterburiga, samuti Tartu lennujaama kasutuselevõtust.

Aviesi juht Manuša ja üks endistest osanikest Mart Jõe jäid lennufirma omanikevahetuse osas kidakeelseks. Manuša sõnul ootab firmat 2009. aastal "ebatüüpiline" aasta, kus lennufirmade ette kerkivad mitmed küsimused.

Aviesi kasutuses on 12 väiksemat lennumasinat LearJet-60, LearJet-55, Jetstream 31 ja Let 410 UVP. Ettevõttes töötab 90 inimest, kellest 40 on piloodid.

Vähemalt üht lennukit rendib firma Kruuda ning Viru Keemia Grupi omanike Piilmanni ja Margus Kangro firmalt.