„Meie arvates on ebaeetiline nimetada kedagi Euroopat vallutavaks ooperitäheks fakte ja tegelikku tausta kontrollimata. Ajakirjanik võiks olla haritud ka elementaarsel muusikalisel tasandil, kui ta kirjutab muusikutest või kajastab nende erialaseid tegemisi.“

Sellised laused sisaldusid pöördumises, mille kirjutasid Estonia ja Vanemuise ooperilauljad. See on erandlik pöördumine, mille ajendas möödunud reedel ilmunud Kroonika artikkel „primadonna“ Triin Lellepist. Kroonika lugu oli viimane piisk karikasse – juba kuu aega on Eesti meedias (Arter, Tartu Postimees, „Hommik Anuga“, „Kaks kanget LIVE“, Kroonika, Elmari raadio hommikuprogramm) säranud end ooperilauljaks nimetav Triin Lellep, kes räägib Pariisi lavadel esinemisest, sellest, et ta on Bordeaux’ filharmooniaorkestri solist ning „teeb maailmas ooperirevolutsiooni“.

Eesti ooperilauljad polnud Lellepist midagi kuulnud. Pärast kiiret guugeldamist nad enam ei imestanud, miks – ta lihtsalt ei olegi ooperimaailmas tegija.

„Ooperitähest rääkimine eeldab seost ooperiga,“ ütleb Eesti teatri- ja muusikaakadeemia klassikalise laulu lektor Juhan Tralla, endine professionaalne ooperilaulja.

Ekspress tuvastas hulganisti pooltõdesid, mis Lellepi intervjuudest ja artiklitest välja paistavad.

Avalehele
90 Kommentaari