01.05.2009, 00:00
Miks soovitab pank naiselikku kavalust?
Ajakirja Marie Claire mainumbri rubriigis “Raha” soovitab
Nordea Panga?krediidikontroller Tiina Kukk naistel kasutada oma rahaasjade
korraldamisel kavalust (“Rasketel aegadel võta appi naiselik
kavalus”,?lk 108).? Rahaasjad on?tänase majandusseisu juures
üsna tõsine küsimus, mille lahendamisel peaks ehk pigem
mõistust kasutama. Tiina Kukk, kas pangal ja naisteajakirjal on?ehk
naistele näpunäidete jagamisel omad kaalutlused?
Artikkel, millest säärane soovitus võis läbi kumada, ei
olnudki mõeldud analüüsivana ja sõna-sõnalt
järgimiseks – pigem olid need näpunäited, kuidas
mõistlikult tarbida ja toime tulla, kui raha hakkab otsa saama.
Marie Claire’i lugeja on reeglina noor, aktiivne ja moeteadlik
naine, kes hoolitseb ka piisavalt oma välimuse eest. Aeg-ajalt kipuvad
säravad ja ahvatlevad asjad kõigutama inimeste reaalsustaju ning
see võib viia olukorrani, kus juba enne kuu lõppu haigutab
rahakotis tühjus. See omakorda võib tähendada, et?kohustuste
täitmine jääb rahaliste vahendite puudumisel unarusse.
Usun, et artiklist pani nii mõnigi lugeja kõrva taha paar
nippi, kuidas hakkama saada, kui kulutustega on üle piiri mindud.
Samas arvan, et mõõdukas kogus naiselikku kavalust kulub
alati marjaks ära. Ja seda ka rahaasjade korraldamisel.
?
Marie Claire’i peatoimetaja Anu Merila:
Naiselik kavalus ja talupojatarkus on sarnased klišeed. Naised
usaldavad oma intuitsiooni ja selleks, et kompassinõel näitaks
õiget suunda, peab valikuvõimalustest teadlik olema. Sõna
“ihne”, mis tavaliselt on halva maiguga, on omandanud
ühtäkki uue varjundi – näidates tugevat iseloomu.
Kokkuhoid on aja märksõna ja kriisiajal võime eristada kaht
liiki kavalpäid – neid, kes tarbivad vähem, ja teisi, kes
kulutavad nutikalt. Kriis paneb aju tööle ja teritab taipu:
kaalutletud kavalus tuleb ainult kasuks.