Auto puhul on raske leida muud mõõdupuud peale väiksuse, mille naiselikuks pidamise suhtes mingigi üksmeel valitseb. Peugeot 1007 kompaktse, vaid 373 cm (ohoo, õnnenumbrid!) pikkuse kohta näib auto seest üllatavalt mahukas.Seda tänu tavapärasest oluliselt suuremale kõrgusele: tervelt 162 cm.

Muljet, et auto on seest suurem kui väljast, süvendab praktiline ruumikasutus. Näiteks leiab tavapärastele panipaikadele lisaks kaks põrandasse paigaldatud salalaegast.

Lükanduksed säästavad jõudu

Autot saab parkida ka ülikitsastesse paikadesse tänu põhivarustusse kuuluvatele praktilistele elektrilistele lükandustele lustaka nimega Seesam-Avane. Kui tavalise ukse avamine lõpeks sellega, et naaberauto signalisatsioon hakkab huilgama, siis 1007 lükanduks suhiseb tagasihoidlikult tahapoole, suurendades laiust vaid vähem kui sentimeetri jagu üle küljepeeglite. Ka mööduv jalgrattur ei pea tegema imetrikke, et mitte siseneda ootamatult tema ees avanevast autouksest.

Lükanduksi saab liigutada nii nupule vajutades kui ka ukse käepidemest tõmmates. Kusjuures ka käsitsi alustatud liigutuse viib lõpule elekter, kui tõmbad järsult ja lühidalt täiesti avatud või suletud uksest.

Mugav on seegi, et erinevalt paljudest kaheukselistest autodest mahub saledam inimene ennast tagaistmele nihverdama ka nii, et esimesi istmeid ei liigutata. Lõpuni avatuna on ukseava laius helde 92 cm.

Turvaline nagu delfiin

Turvalisuse huvides sulgub lükanduks signaali saatel ning üsna aegamisi, viie sekundi jooksul. Samuti ei saa tagaistmetel istujad (loe: lapsed) uksi avada: Seesam-Avane nupud paiknevad ainult ees.

Ptüi-ptüi-ptüi-juhuks on turvapatju tervelt seitse, sealhulgas roolisamba alune, mis kaitseb juhi põlvi. Kui kas või ühe sõitja turvavöö pole kinni, piniseb auto nagu tüütu sääsk, kuni see ON kinni. Üleüldse on auto sedavõrd turvaline, et skooris EuroNCAPi kokkupõrketestis seni kõrgeima tulemuse 36 punkti (37 võimalikust). Reisijate turvalisuse poolest hinnati autot viie tärniga.

Autot toodetakse nii diiselmootoriga kui ka kahes suuruses bensiinimootoriga. Diiselmootoriga kaasneb alati manuaalkäigukast, suurema (1587 cm³) bensiinimootoriga aga poolautomaatne käigukast 2-Tronic. Väiksema (1360 cm³) bensiinimootori puhul saab tellida mõlemat sorti käigukastiga autot.

2-Tronic on üsna flegmaatilise loomuga: käiguvahetus näib kestvat terve igaviku ja edasiliikumine raugeb tuntavalt. Mootori osas saab norida ka selle kallal, et kiirus püsib endine ka siis, kui jalg on ammu gaasipedaalilt lahkunud. Tehnilised näitajad lubaksid oodata rohkem erksust.

Uus värv veerand tunniga?

Kahel eraldiseisval tagaistmel saab seljatoe lamedaks kokku klappida ning esiistmete taha püsti tõsta, tekitades auto tagaossa piisavalt vaba pinda näiteks kiiktooli jaoks, kui juhtumisi tekib tahtmine seda linnakorterist soojaks ajaks suvilasse transportida.

Oranž Peugeot 1007 rõõmustab valdavalt tumedatoonilises autovoolus samavõrd silma nagu apelsin asfaldil. Nagu ka leekivpunane, erkkollane, säravsinine ja rõõmusroheline 1007. Naiselik? Vastukaaluks esineb 1007 ka traditsioonilistes tumedates sinistes, mustades jms toonides.

Aga kui palju sa ikka oma autot väljast vaatad, enamasti istud ikka kesk sisemist ilu. Mida 1007 puhul saab muuta peaaegu sama lihtsalt kui vahetada mobiiltelefonil korpusi. Standardse tumesinise interjööri täiendamiseks saab valida 12 kameeleon-komplekti vahel värviskaalalt oranžist hõbedaseni.

Kameeleon-komplekti kuuluvad lisaks istmekatetele kattetükid ustele jms, kokku 18 osa. Auto sisemuse uueks “värvimisel” pole tööriistu vaja, ainult natuke aega, et nikerdada takjakinniste ja tõmblukkudega.

Kui juhtumisi näiteks suitsuga mõnele vahetatavale osale augu sisse põletad, saab osta ka üksiku tüki. Terviklik kameeleon-komplekt maksab Peugeot kodumaal Prantsusmaal krehvtised 250 eurot. Rahustuseks tulevastele ostjatele: üks kere välisvärviga haakuv komplekt tuleb alati ostuga kaasa. Komplekti täpne hind Eesti turul pole veel teada, sest aprilli lõpul Prantsusmaal müüki tulev auto jõuab Eestis müügile tõenäoliselt augustis. 1007 ise jääb hinnaklassilt 200 000 krooni kanti.

Kokkuvõtvalt: Peugeot 1007 ei ole kohe kindlasti naisteauto. Arvestades nii tehnilisi parameetreid kui ka seda, et kui keerad alla juhi kõrvalistme kohal paikneva “meigipeegli”, siis ei sütti seda valgustavaid lampe.

Aga ka mitte meesteauto.

Sobib hoopis nii Temale kui Temakesele, just nagu unisex-lõhn. Või nagu paljud jalgrattad, mille põikpulk on kusagil "meeste" ja "naiste" piirialal.