KOLLANE: Selver armastab toidukaupluses kasutada kollast valgust, mis seob kaubagrupid justkui kokku: toidu värve on kehvem näha ja eristada. Kollane valgus paneb käbinäärme eritama vereringesse unehormooni. Kollases valguses on mõnus olla, siis käidki mööda kauplust ja mõtled: "Ostaks", siis aga jälle: "Ah, ei viitsi tassida!" Ta ei mõjutavat eriti ka šopahoolikuid sööstoste sooritama, sest inimesed on aeglasema reaktsiooniga ja otsustes ebakindlamad. Annika Haas / Eesti Ekspress
Kõigepealt läheme Rocca al Mare Prismasse. Selle kohta ütles mu töökaaslane, et tal ajab sealne valgus kohutavalt pea valutama. Pidi liiga ere olema. Tiiu Tamme jaoks, kes on tehnikateaduste magister ning kes peab ülikoolides valgustamise kohta loenguid, on selline valgus aga väga sobilik. “Valge valgus loob hea enesetunde, inimene tunneb end energilisena, laseb ringi nagu orav rattas, mõtleb ja tegutseb kiiresti, ja samal ajal on kõik kaubad hästi näha,” räägib Tamm. Ka uuringud on näidanud, et inimene on aktiivne just valges valguses, mis ongi Prismas domineeriv valgus. Puuviljade juures on valgus aga hoopis teine. See on kollane. Kollane teeb puuviljad ilusaks ja varjab hallitust “Puuviljaletis üritab kaupmees kliendile näidata, et toiduained on ilusamad, kenamad, apetiitsemad. Sellist illusiooni aitabki luua kollane valgus,” ütleb Tamm. Ta võtab kätte ühe meloni, mis paistab letis kollane nagu päike, ning viib selle veidi eemale, valge valguse kätte. Ja melon läheb kohe täitsa pilve! “On ju kollases valguses kenam?! Tahaks osta, vaatamata sellele, et mõni plekk on seal peal,” kommenteerib Tamm. Ta lisab, et kollane valgus võimendab ka punaseid ja oranže toone. Sinised toonid on aga kollases valguses mahasurutumad — silm ei märka näiteks noort tärkavat hallitust või juhuslikku juuksekarva nii kergesti. Loe põhjalikku käsitlust Ekspressi tasulisest versioonist.
Avalehele
48 Kommentaari