Jõulud 2007 ühes Eesti lasteaias. Jõuluvana on vastamisi tillukese tüdrukuga. Tüdrukul ei ole üht ülemist hammast, ta silmitseb jõuluvana põlvi ja esitab:
Ja olin maniküüris täna jälle
Täna pool päeva...
Ooo!, jõuluvanale ei ole varasematel jõuludel selliseid riime loetud, aga...
Ja pole mõtet vist lisada...
Aga jah, ta tunneb selle loo ära. Selge see, et see on:
Absoluutselt!
Tänavu talvel kirjutati ajalehtedes tõepoolest uudislugusid, kuidas "Absoluutselt" on hümn lasteaedades. Seal leelutavad neid ridu absoluutselt kõik.
Ja mitte ainuüksi lasteaedades. Maagilisel kombel megahitiks rullunud - ja oma fantastilise käekäiguga ka loo autoreid jahmatanud - HU? "­Absoluutselt" on tuttav igaühele, kes viimase poolaasta sees mõned korrad raadio või teleri läheduses viibinud. See lauluke koosneb justkui reklaamislõuganitest, millest on saanud helisevad käibefraasid.

Nimi HU? on kokku pandud Tartust sirgunud lauljatari Hannaliisa Uusma (21) nimetähtedest ja küsimusi tekitavast küsimärgist. Ekspressis ilmus ­temast foto ja artikkel esimest korda aasta 2005 esimeses numbris. Areeni tulevikutähtede erinumbris. Ootasime õhina­ga Chalice'i taustahäälena esile kerkinud Hannaliisa sooloalbumit. Õhevil oli ka laulja. Ta soovis teha "hästi mitmekesist plaati", kus oleks lisaks soulile "jazz'i, 2steppi ja võib-olla veel midagi sellist".
Aga. Tiksus aasta 2005 - ja vaikus.
Tiksus 2006 - ikka vaikus.
Tiksus 2007 - ometi! Ja pauhti!!!
Möödunud suvel ilmunud õrna jazz'iga kaunistatud ning leebel drum'n'bass'il sõitvast debüütsinglist "Kosmos" sai HU? esimene minihitt. Enne talve lükkas HU? raadiotesse ja sealtkaudu Eesti popmuusika püsimällu "Absoluutselt". Käesoleval nädalal tassiti vabrikust kauplustesse kollektiivi täispikk heliplaat "Film" ja see on 16 lauluga 16-hiti-ime.
"Olen plaadiga väga rahul," teatab jalgsi käimist armastav Hannaliisa valgusfoori taha seisma jäädes telefonitorusse. "Kui mulle nelja aasta eest plaadi tegemist pakuti, oli nägemus kindlasti teine. Varem kujutasin seda ehk märksa klassikalisemana ette. Aga sai hoopis teistsugune. Minimalistlikum. Ta ei nõua vokaalselt just väga palju, kuid on siiski keerulisem ette kanda. Näiteks mõnd romantilist ballaadi on mul hulga kergem laulda kui sealseid minimalistlikke lugusid, nagu "Nõiaring" või "Ebanormaalne"."
Kogu aeg rõõmsalt helkivate pruunide silmadega - justkui poleks tal ainsatki pattu - Hannaliisa on laulmisega tegelev tudeng. Sel kevadel lõpetab ta Tallinna ülikoolis sotsioloogia kohe-kohe valmiva bakatööga - empiirilise uuringuga "Noored poppmuusikud Eestis".
"Hannaliisa on muidugi kohutavalt armastusväärne inimene!" hüüab muusik Sten Šeripov - kes kirjutas ja produtseeris HU? plaadile pala "Linnasuwe laul" - autoroolist üle tänavamüra. "Koostöö temaga on nagu kahekesi jäätise söömine. Ja tämber on tal parajalt madal ja nii-nii sametine."

HU? on siiski ju tegelikult kolmepealine. Hannaliisa selja taga teevad tööd kohaliku muusikaelu noored veteranid Bert Prikenfeld (27) alias DJ Critikal ja Leslie Laasner (33) alias Leslie Da Bass. "Filmi" stsenarist ja režissöör Leslie kirjutab sõnad, mõtleb välja viisi. Monteerija ning operaator Critikal paneb alusmaterjali kokku Hannaliisa vokaaliga, doseerib rütme ja sünte, lisab efekte ja nii.
Critikal on Eesti hip-hopi raudvara. Hinnatud DJ ja seejärel produtsent 90. aastate keskpaigast saati. Lõpmatu isuga muusikaõgard. Tal on alati midagi peas. Soni või nokkmüts või kapuuts. Critikal on ka HU? heliplaadi ilmutanud plaadimärgi MindNote juhataja ning ettevõtte artistidele (Cool D, Noizmakaz) muusika valmistaja.
"Critikal on kuldse touch'iga mees," vuristab kossufinaali vaheajal tualetist räppar Genka, tema ja Critikal töötavad koos kohaliku räpi supergrupis A-Rühm: "Temaga on hea asju teha, sest ta on väga põhjalik. Ta pühendub detailidele, mis on minu meelest nagu eriti oluline. Kui talle stuudios jala alla dünamo panna, saaks pool kino Kosmose ümbrust valgeks, sest ta jalg vibreerib terve stuudiosessiooni aja üles-alla nagu blastbeat'i trummaril."
Critikal on üks väheseid õnnelikke, kes elab Eestis ära muusika tegemisest ja plaatide ettemängimisest. Ta sepistab ööde kaupa oma kodustuudios muusikat. Nagu näiteks üleeile öösel. Kui töötles HU? suvel ilmuvat uut singlit. Critikal võtab uniselt hambaharja suust: "Mingi kella viieni läks. Esialgu päris rahule ei jäänud."

Märjamaa kasvandik Leslie Laasner harjutas oma esimese bändi proovides varase Metallica lugusid. Hiljem on Leslie eri ansamblites viljelenud rock'i, industrial'it, jazz'i, indit. Ta on produtseerinud klubimuusikat, sehkendanud ise diskorina. Just-just nägi ilmavalgust ka Leslie Da Bassi teine sooloalbum "Night By Open Windows", mis on tõtt-öelda sama särav kingitus Eesti popmuusikale kui HU? "Film".
Samal nädalal kui Leslie võttis vastu Eesti Muusikaauhindade aastahiti "kopsiku" laulu eest "Absoluutselt", pani ta reklaamibüroo Division loovjuhina Kuldmunade jagamisel taskutesse telereklaami Grand Prix', kuldmuna, hõbemuna, pronksmuna ja publiku preemia. Ülekullatud Leslie, kellele muusikamees Raul Saaremets on kleepinud epiteedi "ilmselt kõige andekam inimene hetkel Eestis", on tänaseks püsti pannud oma bürookese Utopia.
"Leslie on andekas ja ka ambitsioonikas," mainib pargipingilt päikesesse kissitav Janek Murd, võitluskaaslane Leslie varasemast kõige kuulsamast ansamblist Borax. "Tahab olla number üks mitmes valdkonnas. Ilmselt on pikaldane reklaamitöö ja seal kohustuseks olev publikule meeldimine andnud laia ettekujutuse ja fooni sihtgruppidest, tehnikatest, tähelepanu võitmisest, õigest hoiakust. Leslie oskab maailma näha solaariumitibina, jõusaalikutina, taksojuhina, rahva saatuse pärast valutava rahvakirjanikuna ja veel ja veel - anna ainult ette. Ta ei rakenda seda päris teadlikult, aga ma ei arva ka, et see on täiesti juhuslik, et oi, näed, mis tuli."
Leslie tormas just Cosmo fotosessioonilt koju, hingeldab tsipa - "Ma annan intervjuusid nagu mingi Judaškin!!" - ja avab akna: "Aga jah... eks see ole ühest küljest ilmselge, et ükskõik mida sa teed, joonistad või sõidad jalgrattaga, et see mõjutab ka kogu muud tegevust. Kümneaastane tegevus kopiraiterina on mind kindlasti mõjutanud, aga mitte sedasi, et olen nüüd leidnud miski inimesteni jõudmise valemi ja kasutan seda muusikas. Tihti otsisin reklaaminduses ideesid just muusikast."

HU? laulude tekstid, mis on selged, trendikad, käegakatsutavad, on kõik tõega ka pärit justkui eri inimeste maailmadest. Rolle korjab fanaatiline Alfa-Romeode maniakk Leslie (tal on 60ndate Alfa sportautode märk Il quadrifoglio nahale tätoveeritud) juhuslikult, kas või linnas ringi sõites. "Näen, et naljakas beib läheb mööda. Mõtlen, et kes ta on, mis elu ta elab, ja peas hakkab film käima. Samamoodi metsas kändu nähes. Mulle on ideeline vabadus väga oluline, iga idee võib kuidagi hea olla. Muusika tähendab mulle absoluutset vabadust."
Aga need 16 erinevat rolli ja meeleolu sellel plaadil - kas mõni neist on päriselt Hannaliisa?
"Minu isiklikule karakterile ei vasta plaadilt ühegi laulu sõnad," mainib raadiomaja juurde jõudes "Filmi" peaosatäitja Hannaliisa. "Pigem on see kõik näitlemine. Võin öelda, et lähen lugusid esitades rollidesse täiesti sisse. Need karakterid seal plaadil on väga vastandlikud. Kui "Absoluutselt" räägib urban-chick'i kurvast päevast, siis "Ebanormaalne" räägib emo-chick'i heast päevast. Midagi, kas või natuke, on neis lugudes ilmselt ka minust sees."

"Film"

  • Kolmiku HU? heliplaadil "Film" teevad lugude autorite ja produtsentidena kaasa Sten Šeripov (üks lugu) ja Chalice (kaks lugu), kes valmistas aastal 2004 oma taustalauljale Hannaliisale ka tüdruku esimese singelplaadi "Lindprii".
  • "Film" on tähelepanuväärne teos. Lugude tekstid on konkreetsed ja kerged, trendikad ja käegakatsutavad, täis fraase ning hüüatusi, mis kolivad sama lihtsalt folkloori kui superhiti "Absoluutselt" riimid.
  • Hannaliisa hääl on neid esitades kui kohv, sidrun, kreem või hommik. Masendunud või võitlev, endassetõmbunud või võitlev. Sõnad kõlavad tema suus selgelt ja mängides. Moeka ja arusaadava paketi sees viib HU? salakaubana suure publiku muusikakogemusse eri žanre, mis on aastaid klubimuusika piirkonda jäänud. "Filmiga" võib ka vanaemale selgeks õpetada mis on drum'n'bass, mis on elektro, mis on breakbeat, millisena kõlab 80. aastate soulfunk'i bass.