Bamboocha nime kannab agentuuri Lowe Age välja töötatud Fanta uusim reklaamikampaania. Nohiklike noorukite pilkupüüdvad hiigelportreed tänavareklaamidel nõuavad: "Tee mind bamboochaks!"

Kõigepealt tekib muidugi küsimus, et mis asi see bamboocha üleüldse on. Aga enne naaskem meeldetuletuseks dispositiivi tähenduse juurde. 26. mai Areeni rubriigist "Nädala sõna" võib lugeda, et "dispositiiv on keelepede uus lemmikväljend, mis tähendab kõike".

Moodsa filosoofia suurkuju Michel Foucault' sõnul tähendab dispositiiv väga heterogeenset tervikut, mis koosneb diskursustest, institutsioonidest, ehitistest, korraldustest, seadustest, valitsemisvõtetest, teaduslikest lausungitest, filosoofilistest, moraalsetest, filantroopilistest väidetest, ühesõnaga, nii öeldust kui ka mitteöeldust – need ongi dispositiivi elemendid. Dispositiiv ise on võrk, mis nendest elementidest moodustub.           

Pärast põhjalikke uuringuid selgub mõnevõrra üllatavalt, et dispositiiv ja bamboocha on võrdlemisi kattuvad mõisted. Kampaania korraldajad selgitavad internetis: "Bamboocha on metafoor. See tähendab kõike, mis teeb elu lahedamaks, ilusamaks, säravamaks, rõõmsamaks jne…" Noortele on antud vabad käed väliplakatite bamboochaks ümberkujundamisel värvimise, pihustamise, kleepimise ja sodimise teel. Parimaid töid ootavad auhinnad.         

On kiiduväärt, et huvilistele on antud loominguline vabadus. Aga loomingulisi resultaate vaadates selgub, et bamboochahuviliste arvates teevad elu lahedamaks ja säravamaks lustlik-lõbujanuliste motiivide kõrval ka vägivallal ja bioloogilisel väärarengul põhinevad. Ja see on juba tõeline dispositiiv. Tõeline võrk, mis moodustub eri elementidest.