Aina kosub see Outback

Kõrgema kliirensiga Legacy ehk Outback on ju mõeldud täpselt selleks, millele nimi viitab – teelt kõrvale või vähemalt halvale kattele siirdumiseks. Ning mis võiks olla pidulikum kui kusagil kaevikus teiste madistajate vahel hoopis frakis ringi liikuda.

Uus Outback on aga läinud päris paksuks – ja seetõttu meeldivalt ruumikaks –, nii et eelkäija ülikond sellele enam selga ei mahtunud. Turske olemisega masin on küljelt nagu universaal, tagant aga puhas linnamaastur. Forester on sellest robustsem, ent näib isegi pisem. Oma suurte silmadega on Outback seda nägu, et järgmine mudelkond viimistletakse juba puhta džiipideks. 

Täna need üksikud heledad plastist keredetailid veel muu kui mõne kriimu vastu ei aita. Käigukastis puudub ka aeglusti, ent see-eest pakutakse tagasivajumise takistamise abivahendit ning pikad tunnid mitmekesise maastikuga testirajal veensid auto võimekuses. Karta on, et nagu sellist klassi autodega ikka, võtavad nad oma tegelikud kliirensi ja nelikveovõimed hauda kaasa, ilma et ükski juht neid reaalselt tarvitanud oleks.

Justkui mugav maastur

Salongis on ilusaid elemente piisavalt. Foresterile omast askeetlikkust siin ei kohta. Rikkalikust varustusest rääkivaid eri suuruses nuppe on kõvasti. Omamoodi kena vormi on saanud automaatkasti käigukanginupp, mis meenutab stiilset sci-fi-moodulit. Muinasjutulise momendina olid vähemalt prooviautod varustatud infotainmenti süsteemiga, mille algusgraafika viidanuks justkui mingi gooti stiilis strateegiamängu stardile.

Sõita on salongis vaikne, materjalidele midagi ette heita pole ning ruumi ega kasutusmugavust ei jää puudu kusagil. Tagaistmed saab isegi suure maasturi kombel pakiruumist kangikest rebides ühe liigutusega alla kupatada. Siis on seal ruumi kas või perepoja vanale mõlkis Imprezale.

Ega Subarud kunagi väga kenad ega väga inetud ole olnud, ent eelmine Outback ja Legacy jätsid vist lihtsalt liiga soliidse ja kaalutletud disaini mulje. Uus Outback on kahtlemata inetu pardipoeg, ent kenam kui Legacy ning äärmiselt praktiline, ruumikas, vastupidav ja olenevalt sõidustiilist ökonoomnegi. 

Kes siis ikka tänapäeval enesele 3,6-liitrise V6-mootoriga pereautot soetab!? Ikka tuleb minna pisemate boksermootorite, isegi bokserdiislite kallale ning miks mitte võtta ka säästlik Lineartronic automaatkast, kus ülekanne lahendatud ketiga.

Lõpuks on kaalu ka tõigal, et USA ajakiri Motor Trend valis neljanda põlve Outbacki 2010. aasta aasta SUViks ehk linnamaasturiks. Mullu pälvis selle au Forester.

Subaru Forester 2,5i Lineartronic

Mootor R4 2457 cm3

Võimsus 167 hj

Tippkiirus 198 km/h

Aeg 0–100 km/h 10,4 s

Tühimass 1535 kg

Pikkus/teljevahe 4775/2745 mm

Kütusekulu 8,4 l / 100 km

CO2 pääst 194 g/km

Hind alates 446 900 kroonist