on endine võidusõitja, kes asutas “Motorexi” näituse ja avas mullu Tallinnas tuunitud luksautode salongi.


Lamborghini Murciélago LP640


See 600hobujõuline kabriolett oli masin, millega sõites tekkis mul esimest korda hirm ja tundsin end ebamugavalt. Selleks, et temaga sõites end mõnusalt tunda ning tunda, et oled autost “üle”, pead enne ringrajal harjutamas käima.


Ta on täpselt nagu võidusõiduauto, oled istme sees ja “lendab” juba enne “vajutamist”. Hääl ja mootor ja lahtine kere – kõik see tekitas tunde, et istun vormelis. Nalja sellise autoga teha ei saa. Kes niisuguseid autosid hindab, sellele on see tõeline maiuspala. Temaga võib sõita linnas ja ühest linnast teise, kuid tee peab hea olema ja peab olema võimalus kiirendada.


TVR Tuscan


Selle Inglise väikeseeria sportautoga sõitsin kümmekond aastat tagasi Inglismaal.


Sõiduomadustelt on ta täielik ringrajaauto, võimas ja tugeva tõmbega. TVR Tuscan on näide, kuidas väga odavalt tehtud autot on võimalik väga kallilt müüa. Toruraam, klaasplastist kere ja ilus sisu ei maksnud Ferrari hinda, vaid veidi vähem. Vaadates, palju tema tootmine maksis, oli see hea äri. Seejuures ei saa väljanägemise ja sõiduomaduste kohta ühtki paha sõna öelda. Kes tahtis TVRist saada poole hinnaga Ferrari sõiduomadusi, need ka sai.


Volkswagen Phaeton V12


Paljud mõtlevad, et Volkswagen – ah, mis see ikka on. Aga Phaeton on tehniliselt ja ergonoomiliselt nagu Bentley Continental Flying Spur. Sisuliselt sama auto, aga suurusjärgu võrra soodsam.  Omal ajal võrdlesin Phaetonit S-klassi Mersu ja 7. seeria BMWga. Istumise, disaini jt omaduste poolest on ta nendest üle. Superhea on Phaetoni kliimaseade, mis hoiab salongis väga head atmosfääri. V12 mootor on väga ühtlane ja dünaamiline. Muidugi võtab ta palju bensiini. Ja auto miinus on see, et meie tingimustes talvise libedusega on ta nagu “mürsk”, raskesti juhitav ja ohtlik.


Ferrari F430


Ferrari on natuke pehmem ja lähedasem linnamehe autole. Võidusõiduauto efekti temaga ei teki, kuigi mootor on tal Lamborghiniga suhteliselt sarnane.


Kui mul oleks valida Ferrari ja Lamborghini vahel, valiksin viimase, sest see on samm edasi. Lamborghini puhul saab sportautode fänn välja käidud raha eest tunduvalt rohkem “autot” kui Ferrari puhul. Pealegi, Ferrarisid on teatud piirkondades natuke liiga palju.


Isetuunitud Zaporožets


Kui olin umbes 18aastane, oli mul maanteemuhk, mille olin ise ära tuuninud. Tal olid tiivalaiendid, laiad veljed, sportistmed, sportrool jm. Aga tehniliselt oli ta nagu “muhk” ikka, lagunesid nii mootor kui ka käiguosad. Juppe sai autole kokku otsitud, mis parasjagu saada oli. Mattvärvi polnud siis olemas. Seda tehti ise, segades värskele värvile liiva sisse.


Kord vedasin kihla, et sõidan koos sõbraga “muhuga” kaks-kolm tundi linna peal ilma kordagi pidurit kasutamata. Seejuures nii, et ükski miilits meid kinni ei pea, ja tuleme koju.  Ja sõitsimegi edukalt piduriteta ära. Käikudega pidurdasime või võtsime autol süüte välja. Kino Kosmose juures jäime sõidu ajal ringi vahtima ja ei pannud tähele enda ees seisma jäänud trammi. Kõik “pidurdusefektid” kasutasime ära ning viimases hädas ei jäänud muud üle, kui tegime m&ot ilde;lemad uksed lahti ning panime jalad välja vastu maad, võttes nii hoo maha. Trammist väljunud inimesed vaatasid meid väga imelikult.