08.03.2007, 00:00
Vastulöök rohelisele energiale
Eesti ei toeta Brüsseli ettepanekut, et euroliidu
riikides peab aastaks 2020 taastuvenergia osa olema vähemalt viiendik kogu
energiatarbimisest.
Välisminister Urmas Paet teatas teisipäeval, et taastuvenergia osakaal võiks olla soovituslik, mitte kohustuslik.
Taastuvenergia on viimasel ajal Eestis kuum teema. Nädalavahetusel valiti Riigikogusse Roheliste partei, kes propageerib tuuleelektrijaamade võimsat juurdeehitamist.
Veebruaris arutas taastuvenergiat Riigikogu majanduskomisjon. Seal selgitas majandusministeeriumi osakonnajuhataja Einari Kisel, et taastuvenergia ei tähenda ainult elektritootmist, vaid kogu energiatarbimist, sh soojatootmist ja biokütuseid. Kriitiline punkt on autotööstus, s.t kas autotööstus suudab toota selliste mootoritega autosid, mis kannatavad 10 protsendi biokütuse osakaalu. “Eestis teatavasti ei ole võimalik toota selliseid mootoreid,” teatas Kisel. “Eesti ei tahaks võtta kohustusi olukorras, kus eesmärgi elluviimist reaalselt mõjutada ei saa.”
Ajakiri The Economist kirjutas hiljuti, et biokütus sai mullu eriti tugeva vastulöögi Madalmaades. Sealne valitsus vabandas palmiõli promomise eest, sest teadlased selgitasid välja, et Indoneesia soode kuivendamisel palmiõli tarbeks toob iga tonni õli tootmine 33 tonni heitgaaside õhkupaiskamise. Palmiõli põletamine tavalise fossiilkütuse asemel annab aga heitgaasides vaid kolme tonni suuruse võidu.
Välisminister Urmas Paet teatas teisipäeval, et taastuvenergia osakaal võiks olla soovituslik, mitte kohustuslik.
Taastuvenergia on viimasel ajal Eestis kuum teema. Nädalavahetusel valiti Riigikogusse Roheliste partei, kes propageerib tuuleelektrijaamade võimsat juurdeehitamist.
Veebruaris arutas taastuvenergiat Riigikogu majanduskomisjon. Seal selgitas majandusministeeriumi osakonnajuhataja Einari Kisel, et taastuvenergia ei tähenda ainult elektritootmist, vaid kogu energiatarbimist, sh soojatootmist ja biokütuseid. Kriitiline punkt on autotööstus, s.t kas autotööstus suudab toota selliste mootoritega autosid, mis kannatavad 10 protsendi biokütuse osakaalu. “Eestis teatavasti ei ole võimalik toota selliseid mootoreid,” teatas Kisel. “Eesti ei tahaks võtta kohustusi olukorras, kus eesmärgi elluviimist reaalselt mõjutada ei saa.”
Ajakiri The Economist kirjutas hiljuti, et biokütus sai mullu eriti tugeva vastulöögi Madalmaades. Sealne valitsus vabandas palmiõli promomise eest, sest teadlased selgitasid välja, et Indoneesia soode kuivendamisel palmiõli tarbeks toob iga tonni õli tootmine 33 tonni heitgaaside õhkupaiskamise. Palmiõli põletamine tavalise fossiilkütuse asemel annab aga heitgaasides vaid kolme tonni suuruse võidu.