Üllataval kombel on enamikul meeskondadest tuleva aasta koosseis juba enne jõule selge. Hetkel paistab vaid üks täiesti vakantne iste. Neli tipptiimi jätkavad ka tuleval aastal mulluse kaadriga. Õieti isegi viis, sest Takuma Sato istus mullusel viimasel GP-l juba BARi roolis. Seevastu tabeli alumise otsa tiimides (välja arvatud Toyota) on toimunud põhjalik puhastus.

Justin Wilsoni asemele võeti Jaguari tiimi 20aastane austerlane Christian Klien, tänavuse F3 eurosarja teine. Jaguari bosside sõnul langes valik Klieni kasuks tema talendi tõttu. Kuid kindlasti ei saa alahinnata kaasatoodud Red Bulli sponsorraha. Väidatavalt ulatub summa 15 miljoni dollarini, mis teeb Klienist kõigi aegade kalleima pay-driveri.

Sauber vahetas mulluse koosseisu täielikult välja ning palkas Giancarlo Fisichella ja Felipe Massa. Sauberi kohad on sõitjate hulgas üsnagi hinnatud sidemete tõttu Ferrariga (kes on Sauberi mootoritarnija) ning mõlemad mehed loodavad tulevikus sellest kasu lõigata.

Minardi kirjutas üsna oodatult alla lepingu tänavuse testsõitja Gianmaria Bruniga. Hoopis üllatavam oli aga teade, et teiseks piloodiks saab ungarlane Zsolt Baumgartner. Mullu õnnestus tal pooljuhuslikult võistelda kahel etapil Jordani roolis ja üldlevinud arvamuse kohaselt pidid need jääma tema ainsateks GP-startideks. Raha aga tegi taas oma töö. Tõsi, Baumgartneri leping polevat veel päris lõplik.

Täpselt samuti pole lõplikult selge Nick Heidfeldi saatus, kel taskus eelleping Jordaniga. Tema tulevik sõltub sellest, kas ja kui palju teine piloot raha kaasa toob. Kuna tegemist on viimase vaba kohaga, moodustus Jordani ukse taha pikk järjekord, mille eesotsas rabelevad Jos Verstappen, Ralph Firman, Alan McNish ja Justin Wilson.

Millega sõidavad?

McLaren püüdis tänavu pool hooaega rajale tuua revolutsioonilist mudelit MP4-18. Äpardunult, pealegi mõjutas see ka tiimi tulemusi. See-eest jõudis tuleva aasta MP4-19 rajale juba 25. novembril testikeelu lõppedes. Ja konkurentidel jagub põhjust muretseda, sest MP4-19 Pedro de la Rosa käes oli juba piisavalt kiire Jerezi rajarekordi purustamiseks. Head kiirust näitas ka Williams – eelmine Jerezi rekord püsis nädalajagu Juan Pablo Montoya nimel.

Testide suurim üllatus tuli kahtlemata BARilt. BARid sõidavad nüüdsest Michelini rehvidel ja kuulusid esimestest testidest alates kiiremate hulka. Vihmamärjas Jerezis sai Takuma Sato ühel päeval hakkama sellise vägitükiga, et edestas Luca Badoeri Ferrarit. See fakt pluss sõitjate kommentaarid lubavad arvata, et Michelin on astunud märjailmarehvide arendamisel suure sammu edasi.

Veidral kombel andis BARi lahkumine Bridgestone’i leerist kõige kõvema hoobi Ferrarile. Nimelt oli BAR Sauberi ja Ferrari kõrval ainus rehvitestidel osalenud tiim. Kuival rajal kippus Bridgestone’i seis juba mullugi täbaraks, kuid viimasel Jerezi testil kaotasid Ferrarid Pedro de la Rosa värskele rajarekordile rohkem kui kahe sekundiga. See ei pruugikski nii kriitiline märk olla, kuid Ferrarid jäid kindlalt alla ka Williamsitele ja Renault’dele.

Kuivõrd tuleval aastal hakkab kehtima reegel “üks mootor nädalalõpul”, ei saa paarist kiirest ringist veel kaugeleulatuvaid järeldusi teha. Töökindlus on esialgu veel kehvapoolne, kuid tõenäoliselt mootorite võimsus ja autode kiirus tänavusega võrreldes oluliselt ei lange.

Kus sõidavad?

Esmakordselt ajaloos koosneb vormel-1 MM tuleval aastal 18 osavõistlusest. Uued võistluspaigad on Bahrein ja Hiina. Radu alles ehitatakse, kuid kõigi märkide järgi valmivad need õigeaegselt. Aastase pausi järel naasis kalendrisse Belgia GP Spa-Francorchampsi rajal.

Kõige rohkem segadust aga põhjustasid Kanada ja Prantsusmaa etapp. Kanadas hakkas tänavu sügisel kehtima täielik tubakareklaami keeld. Kuivõrd tiimid polnud nõus sponsorlogodeta Montrealis kihutama, tuli korraldajatel leida igale tiimile kaks miljonit dollarit “kahjude” katteks.

Prantsuse GP korraldajad jäid vormelitsirkuse peaniiditõmbajale Bernie Ecclestone’ile tänavuse võistluse eest mitu miljonit võlgu. Vahepeal jõudis Ecclestone juba teatada, et Magny-Cours’i etapp tänavu “kindlasti” ei toimu, prantslased aga väitsid, et neil on vajalikud rahalised tagatised. aasta lõpuks pab asi ssiki selgeks saama.

Võistluskalender 2004

7. märts

Austraalia

21. märts

Malaisia

4. aprill

Bahrein

25. aprill

San Marino

9. mai

Hispaania

23. mai

Monaco

30. mai

Euroopa

13. juuni

Kanada

20. juuni

USA

4. juuli

Prantsusmaa?

11. juuli

Suurbritannia

25. juuli

Saksamaa

15. august

Ungari

29. august

Belgia

12. september

Itaalia

26. september

Hiina

10. oktoober

Jaapan

24. oktoober

Brasiilia

Meeskonnad 2004

Ferrari

1 Michael Schumacher (D)
2 Rubens Barrichello (BR)

Williams

3 Juan Pablo Montoya (CO)
4 Ralf Schumacher (D)

McLaren

5 David Coulthard (GB)
6 Kimi Räikkonen (FIN)

Renault

7 Jarno Trulli (I)
8 Fernando Alonso (E)

BAR

9 Jenson Button (GB)
10 Takuma Sato (J)

Sauber

11 Giancarlo Fisichella (I)
12 Felipe Massa (BR)

Jaguar

14 Mark Webber (AUS)
15 Christian Klien (A)

Toyota

16 Cristiano Da Matta (BR)
17 Olivier Panis (F)

Jordan

18 Nick Heidfeld (D)?
19 ?

Minardi

20 Gianmaria Bruni (I)
21 Zsolt Baumgartner (H)?