Nädala anekdoot

Poliitik uurib telgis tänavakampaaniat tehes möödujalt, kas ta on juba oma valiku teinud.

Mööduja rõõmsalt: „Tänan, aga ma juba olen LHVs!“

Ilmselgelt mõjub valimiskampaania poliitikute tervisele ja rahakottidele laastavalt. Pidev flaierite, šokolaadide ja kondoomide jagamine rusub ka valijaid, kes peavad koju tassima hordide viisi pastakaid, mida tänapäeval praktiliselt ei kasutatagi, helkureid, mis võtavad kapis ruumi, ja mett, mis pole isegi vegan. See on kõigile osapooltele ebameeldiv ja hakkajad Paide noored pakuvad lahendust, mis tõstab poliitikaindu nii poliitikutel kui ka valijatel.

Timo ja Arle, tublid avaliku halduse esmakursuslased Tallinna Ülikoolis, kes ei jaksanud enam ülikoolist trammi peale joostes poliitikute hordidest läbi murda, soovivad kõik need mured lahendada. „Vähe sellest, nüüd nad ronivad juba trammi sisse ka. Keegi peaks ilmselgelt sekkuma ja me teeme seda,“ ütles Timo enesekindlalt.

Uus äpp nimega „Vali mind!“ saabub varsti Apple store’i ja Google Playsse ja sellega lubatakse revolutsioneerida poliitilist kampaaniat. „Poliitikutel on kampaania tegemisest kõrini. Vaadake neid vaeseid inimesi õues külmetamas ja suvalisi möödujaid oma flaieritega ahistamas, kes neid ka ei taha. Sama masendav on vaadata pickup artist’’e klubides oma solvang-komplimentidega naiste tähelepanu püüdmas. Lahendus on lihtne, viime kokku poliitikud ja inimesed, ilma, et keegi peaks suhtlema, kui ei soovi. See on väga eestilik lähenemine,“ selgitas Timo.

Platvormil saab iga poliitik jagada oma seisukohti ning üles laadida kuni viis pilti endast. „Anname neile muidugi ka soovitusi ja pakume lisateenuseid. Valijatele meeldivad pildid koos koertega, seega on võimalik meilt laenata koera fotosessiooniks. Kui poliithooaeg läbi on, käib seesama koer fotostuudios jõulupiltidel poseerimas, tegu on professionaaliga,“ jagas Arle plaane.

Valijad, kes ei taha näha poliitikut poe uksel, bussis või oma postkastis, saavad end ise äpis kirja panna ja siis rahulikult swipe’ima asuda. Kui lükkad vasakule, ei näe teda enam kunagi, kui lükkad paremale, alustab poliitik sinuga vestlust. Poliitik saab ka ise meelepäraseid valijaid super-like’ida. See maksab euro ning raha läheb otse annetuseks valijale sobivale MTÜ-le – nii päästetakse ka kampaaniaraha põlengust.

Äpp peaks valmis saama juba järgmisteks europarlamendi valimisteks ja selle puhul on plaanis TV3ga koostöös ka reality-saade „Vallaline valija“, kus vallalist valijat Brigitte Susanne Hunti üritavad oma põhisõnumitega võluda erinevad kandidaadid. Brigitte annab oma valikust teada andes igale väljavalitud poliitikule helkurid, millele nad saavad oma erakonna logo trükkida. Saates osalemist on kinnitanud Hendrik Terras ja Michael Gregorius Bach.


Kranaadi vanasõna: Kui sa ei roni üle koera, ei ole vaja sabaga ka vaeva näha.