Eesti Suhkruisside Esindusliidu (EESEL) esimehe Magus Aine sõnul oleks planeeritav magustatud jookide maks ehk suhkrumaks suhkruisside elustiilile laastav.
Probleeme näeb liit nii asja sisus kui kommunikatiivselt. „Nii hakatakse igale poole toppima ju mingit aseainet. Samal ajal suhkru maine langeb. Ja ka meie peame vooluga kaasas käimiseks ennast ümber brändima. Me ei taha ennast nimetada aspartaamihärradeks või mesipapadeks. „Suhkruissi“ on väljakujunenud käibefraas ja valitsuse käitumine vähendab meie tõsiseltvõetavust,“ ütleb Magus Aine.
Magus Aine räägib, et suhkruissidel on nagunii keeruline noorte naiste juures Instagramis löögile saada, kuna suhkruissisid peetakse väga tihti ekslikult kehvasti tõlgitud robotiteks. „Eestist endale suhkrubeebi leidmine on pea võimatu. Kõik naised, kellele viimasel ajal kirjutan, arvavad, et tegu on mingi ChatGPT kokku pandud eestikeelse tekstiga,“ kirjeldab Magus Aine probleemi.
„Me peame midagi kiiremas korras ette võtma ja seetõttu oleme palunud abi ja toetust Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumilt, et korraldada koolitusi,“ lisab Aine. Ilma koolitusteta võib Magus Aine sõnul suhkruisside toodav kaudne tulu Eesti riigieelarvesse (u 65 miljonit eurot) kaduda jäädavalt koos kodumaiste suhkruissidega, kes viivad oma tulusad rahakotid mujale maailma.
Lahenduste otsimiseks on EESEL kokku pannud koolituste ja kohtumiste sarja, kus esimesel kohtumisel õpitakse õigekirja, et internetis naiste juures paremini löögile pääseda. Teisel kohtumisel tuleb külla majandusanalüütik, kelle abiga viiakse suhkruisside pakkumiste hinnad vastavusse viimase aasta hinnatõusuga ning korrigeeritakse vastavalt turuseisule.
Kolmandaks on plaanis osaleda ka ministeeriumi korraldatud aruteludel mõjutatud huvigrupina. „Meie ei ole kindlasti suhkrumaksu poolt. Muidugi on suhkruissidel raha piisavalt, et uusi makse maksta, aga me ei taha ju seda teha. Me tahame oma raha anda noortele neidudele internetis,“ selgitab Magus lõpetuseks.
Kranaadi vanasõna: Tühi jutt toob lennult maha tõstmise.