Aasta 2024 suurimaid kinokurioossusi on kindlasti legendaarse ja teeneka filmikunstniku režissöör Francis Ford Coppola uus teos „Megalopolis“.Suurkuju kogus filmi jaoks materjali aastakümneid ja pani produktsiooni alla 120 miljonit dollarit isiklikust taskust.

Tulemuseks on aga korralik kukkumine kinokassas ning segadusest käsi laiutama aetud kriitikud. Areeni filmikriitikute tabelis potsatab „Megalopolis“ keskmise hindega 1,4 viimasele kohale.

Kui sotsiaalmeedias võib peale sattuda ka soosivatele seisukohtadele Coppola uudisteose asjus, siis hinnangute eest palka saavate kriitikute sõnavõtud teevad rohkem kui ettevaatlikuks.

Areeni filmitoimetaja Peeter Kormašov ütleb filmi arvustuses muu hulgas: „Olen küll suur ajaloonohik, aga esimese veerandtunni järel olin viidete rägastikus lootusetult eksinud. Mega-giga-hüper-konstruktsioonid ja inimkonna uuenemine tuletavad filosoofilises plaanis meelde ka näiteks „Matrixi“.“

EPLile Coppola filmile retsensiooni kirjutanud Miikael Raun sedastab aga: „„Megalopolise“ põhjal saab kindlasti (järgmine kord, kui mõni filmimeister taas tsensuuri vastu mäsleb) argumenteerida, miks stuudio kontroll on kasulik või lausa hädavajalik selleks, et päästa filmimeister tema enda loomesse uppumast.“

Ning ERRi kultuuriportaalis linalugu analüüsinud Tristan Priimägi, kes andis filmitabelis teosele 1,5 punkti neljast, kirjutab: „Ma tunnen kaasa neile, kellel selle vaatamine veel ees, aga samas on see nii totaalselt väljaspool normaalsust tegutsev teos, et vaatamata ei saa ka jätta. Õnnestumiseks ma seda küll aga kuidagi lugeda ei tahaks.“

Kahtlemata üks aasta omapärasemaid kinosündmusi, aga kas sellest maksab kindlasti ise osa saada?