Reisiarvustus: Paaria tõuseb tuhast
Tänaseks on kannapöörde teinud Garuda muutunud teeninduskvaliteedilt võrdseks Singapore Airlinesiga, säilitades samas sugemed siirast sõbralikkusest, mis iseloomustavad mu teist viimase aja Aasia lemmiklennufirmat, oma salonge oranžide lampide pehmesse kumasse mähkivat Vietnam Airlinesi. Lennukid (keskmistel lendudel valdavalt tuliuued Boeing 737-800d) on moodsad, rohekassinistes ja kastanpruunides toonides lennukikabiinid avarad ja puhtad. Eriti rõõmustab, et ka lühikesel, napilt pooleteisttunnisel lennul on igaühel võimalik personaalselt meelelahutusekraanilt sisutada aega niihästi mängufilmide kui mängudega, lihtsast lennu reaalaegse kaardilkulgemise jälgimisest rääkimata.
Mõnel pikemal (näiteks Austraaliast saabuval) lennul kannab Garuda pardal ka immigratsioonitöötajaid, kes vajalikud templid reisijate passidesse juba lennu ajal ära löövad, Kuala Lumpurist saabujail tuleb 25dollarine viisakleeps osta pisut kaootilises, kuid see-eest ohtralt vaibastatud lennujaamas. Ka Denpasari suunduval siselennul hoiab Garuda kõrget taset. Filmid on ikka tasuta ning ülisõbralike kebaya’des stjuardesside poolt ettekantav tasuta lennueine sisaldab kahte kuuma põhiroa valikut (proovitud kreemjas kana-kartulikarri riisiga võiks vähemasti päevaprae kategoorias ehtida iga Tallinna aasia restorani lauda) ja maandub kliendi ette värske salati ja kreemikoogi seltsis. Alkoholi siselennul ei pakuta, rahvusvahelistel aga küll.
Hetkel opereerib Garuda Euroopasse vaid ühte, Jakarta - Abu Dhabi - Amsterdami liinil kulgevat marsruuti. Tahaks loota, et 2014. aastaks, mil Garuda ametlikult Skyteami täieõiguslikuks liikmeks saab, on taastunud lennud ka Londonisse ja Pariisi. Hinduistliku mütoloogia kohaselt on Garuda-linnu tiivad piisavalt laiad, et vajadusel päikest varjata.
Klass: turist
Aeg: veebruar 2013
Hinne: 5-