Riigikogu eelistab Lufthansat
Vahepeal salastamisele kuuluvaks väidetud – kuid pärast Andmekaitse Inspektsiooni kaasamist siiski avalikuks osutunud – dokumentidest selgub, et Riigikogu kantselei kasutab rahvaasemike komandeeringute korraldamisel 70–80% ulatuses CWT Estonia ehk Kaleva Traveli teenuseid. Raamleping reisikorraldusteenuse saamiseks on sõlmitud ka Reisieksperdi, Wrisi ja Baltic Toursiga.
Möödunud aasta üheksa esimese kuu jooksul kulutas Riigikogu suurima koguse raha – 59 068 eurot – Lufthansa lennupiletitele, neid osteti 68. Palehigis soodsaima hinna leidmiseks ilmselt ei surfatud, sest reisi keskmiseks hinnaks teeb see 868 eurot. Veel meeldis Riigikogu liikmetele kasutada Estonian Airi (42 438 eurot 109 piletile), Air Balticu (16 126 eurot 38 piletile), SASi (11 643 eurot 6 piletile), Finnairi (10 984 eurot 23 piletile) ja KLMi (7020 eurot 8 piletile) teenuseid. Kui avada võrdluseks Eesti suurima reisibüroo Estravel müügistatistika samas ajavahemikus, siis ilmneb, et tavaliste eestlaste seas oli populaarseim sõita Estonian Airiga (30,65% müügimahust) ja Finnairiga (14,28%). Lufthansa (14,66%) jäi kolmandale kohale.
Äriklassi reise osteti Riigikogu kantselei poolt 2011. aastal Kaleva Travelist 10 puhul, turistiklassi pileteid 264 korral. Väärib märkimist, et piletite keskmine hind ja kogus kasvasid hoogsalt – 2011. aastal ostetud piletite koguarv (274) löödi mullu juba üheksa esimese kuuga (288) ning paindliku äriklassipileti keskmine hind kerkis 2425 eurolt 2011. aastal 3048 eurole 2012. aastal ja piiranguteta turistiklassis 552 eurolt 2011. aastal 675 eurole 2012. aastal. Üheks kalleimaks matkaks oli Tõnis Kõivu, Erki Noole, Marika Tuus-Laulu ja Jaan Õunapuu tuur sügisesse Kanadasse, millele äriklassi lennupiletid marsruudil Tallinn-München-Montréal-Quebec-Ottawa-Frankfurt-Tallinn läksid maksma 3772 eurot inimese kohta. Samas väärib märkimist, et kahel korral on Riigikogu siiski kasutanud 2012. aastal ka säästulennufirmat Air Berlin (keskmine kulu 99 eurot inimese kohta) ning analüüsi kohaselt on ühel korral 2011. aastal saadud hakkama veelgi odavamalt, makstes 14 eurot(!) Iisraeli lennuliini El Al pileti eest. Kuhu, kes ja kuidas anomaalselt odavalt reisis, kahjuks ei täpsustata.
Siiski ei näi säästmine olevat prioriteet, sest ei Ryanairi ega Easyjeti kasutatud välislähetuste analüüsi põhjal kordagi. Kas peaks küsima, miks?