Reisiarvustus: Avanti, Alitalia!*
Itaalia rahvusliku lennukompanii Alitalia (AZ) majandusseis pole parem elurõõmsatest bunga-bunga pidudest, punaveinist ja küüslaugulõhnast täidetud saapasääremaa omast.
Mõni aasta tagasi arvestati lennufirma võlakoormaks üle miljardi euro. Kuigi olen tulusas meediasektoris tegutsedes juba ammu täitnud kuldmüntidega kõik kodus leiduvad anumad, ei lubanud loomupärane kitsidus siiski Alitaliale appi minna ja maksta Abu Dhabist Brüsselisse lendamise eest 2419 eurot, mida Alitalia selle pileti eest soovinuks. Kasutasin tasumiseks hoopis 60 000 Delta Skymilesi boonusmiili, mida nende sageli küsitava väärtuse tõttu tutakse ka taevapeesode nime all. Iroonialülitit kinni klõpsates võib öelda, et see oli mõistlik investeering. Alitalia uus äriklassiprodukt, mis kannab pikamaalendudel Magnifica (Võrratu), Euroopa liinidel aga Ottima (Suurepärane) nime, ongi üks Euroopa parimaid, kindasti šikim näiteks alliansikaaslaste KLMi ja Air France’i omast. Airbus 330s, mida Alitalia Boeing 777 kõrval oma pikamaalendudel (näiteks Caracasesse, Bostonisse, Miamisse ja Tokyosse) kasutab, on lamedaiks magamispindadeks surisevad kitsavõitu (kuid pikad) toolid privaatse 1+2+1 asetusega. Stardieelsele vahuveinile (meelõhnaline Alta Langa Doc Brut Millesimato Enrico Serafino) järgneb peagi hommikueine, mis Itaaliale omaselt koosneb lisaks veripunasele apelsinimahlale peamiselt magusatest saiakestest, kuid kuuetunnise lennu keskel algav lõunasöök mõjub juba gastronoomilise maavärinana. Eelroogadele – Liguriast pärit suvikõrvitsa ja arborio riisi koogid, veise-bresaola meloniga, Provelone juust moosiga – järgneb pastavalik (Primi), kusjuures hõbedastelt kandikutelt tõstetakse kõigile just meelepärase suurusega portsjon Grana Padano juustuga maitsetsatud basiilikupastat või San Marzano tomatipüreega vürtsitatud makarone. Samamoodi serveeritakse ka põhikäik (Secondi), mis lubab valida luuüdikastmes veiseliha või Sanremo stiilis seenekastmes küpsetatud tuunikalasteigi vahel.
Menüü ja joogikaart (mõistagi olemas ka limocello’d ja grappa’d) on vormistatud elegantseteks raamatukesteks, teenindus aupaklik ja väärikas, puutetundliku ekraani abil vaadatav meelelahutusprogramm tasemel. Ka Bvlgari amenity-kit oli üks toredamaid seninähtuist, pilgeni täidetud sokkidest, silmaklappidest ning kaubamärgi kehahooldustoodetest ning näeb välja nii šikk, et passiks ka rahvasaadik Ojulandi ridiküliks. Pettumuseks, kui sellest üldse rääkida saab, oli Alitalia maapealne teenindus Roomas, mida iseloomustab segu neurootilisusest ja kaootilisusest. “Ma rikkusin reegleid, rikkusin reegleid! Kui nüüd midagi juhtub, siis ma ütlen kõigile, et te sundisite mind seda tegema!” peaaegu et hüsteeritses check-in’is töötav noormees, kui kindlameelne klient laseb tal pagasi Brüsselist edasi Delta Airlinesi New Yorgi lennule suunata. Korraliku draama korraldanud check-in’i-töötaja kinnitusel Alitalia nimelt “ei näinud” oma koostööpartnerite lende, mis sest, et need vormistatud samasse piletisse. Niipalju siis sünergiast Skyteami alliansis.
Sellegipoolest lendaks Alitaliaga meeleldi veel, eriti boonusmiile kasutades. Arrivederci!
*- Edasi, Alitalia!
Klass: äriklassAeg: juuni 2013
Hinne: 5-