Chennais kinnipeetavate eestlaste omaksed ei mõista, miks India võimud Eesti laevakaitsjaid koju ei lase tulla. “Pärast seda, kui süüdistus tagasi lükati, ei tohiks olla midagi, mis neil reisimist peaks takistama,” kirjutas Advanforti uus advokaat Hari Narayani lähedastele saadetud kirjas. Kummatigi ei ole enam kui aasta oma elust kaotanud laevakaitsjad saanud tagasi oma passe ega ka väljasõiduviisat Indiast lahkumiseks. Äsja opereeriti ühel eestlastest kohalikus haiglas ära pimesool. Lähedaste ja Eesti välisministeeriumi vahelised suhted on mõistetavalt pingelised. Hiljutisel kohtumisel välisministeeriumi kõrgetasemeliste ametnikega tabas kaht naist nutuhoog, karjuti korduvalt, et “kas me laibad saame kätte!?”. Kokkusaamine lõppes Marina Kaljuranna ja teiste kõrgete välisministeeriumi ametnike kiire lahkumisega.

Viimase minuti pakkumine

Novatours, kes katkestas möödunud kevadel reisid Egiptusesse ja tõi reisijad poole puhkuse pealt sealt tagasi, sai tarbijakaebuste komisjonilt õlekõrre. Nimelt andis komisjon küll reisijatele õiguse poolelijäänud puhkuse eest kogu reisiraha tagasi saada, kuid võimaldas ka Novatoursil tasaarveldada kõik tehtud kulutused. Nüüd ongi reisifirma saatnud komisjonile kaebuse esitanud reisijatele kalkulatsiooni, kus erakorralise tagasilennu eest soovitakse saada 760 eurot. Varem on reisikorraldaja korduvalt reisijatele kinnitanud, et kõik erakorralise tagasireisiga seotud kulutused kannab Novatours ise.

Eestlase lemmikuni on teise eestlase diivanil

Londonis resideerivad eestlased on viimasel ajal üha enam hädas olnud tüüpilise väliseestlase murega ehk pikaks ajaks “külla” jäävate kaasmaalastega. Nimelt tulevad tihtipeale Eestist inimesed Londonisse enda sõnul “paariks päevaks” ja vajavad öömaja, kuid jäävad seejärel pikemaks ajaks töökohta otsima.

Automüüjad hädaldavad

Kasutatud autode müüjad kurdavad, et maksu- ja tolliamet peedistavat neid jultunult ja lausa seadusevastaselt. Näiteks väidetavalt ei lubata enne Lääne-Euroopast toodud autosid üldse Eestis arvele võtta kui tooja tasub ette ära nende siin müügilt käibemaksu. Samuti olla väidetavasti juhuseid, kus platsil seisab auto, sellele leitakse ostja, kuid omaniku ümbervormistamisel selgub, et autole on maksu- ja tolliameti “suva järgi” pandud “informatiivne märge” ja omanikuvahetus ei ole võimalik. Keegi avalikult välja ei astu, kartes “repressioone”.

Maksu-ja tolliametile ei tule sellised süüdistused uudisena. Ameti pressiesindaja Uku Tampere kinnitab, et ilma asjata ettevõtjate “peedistamisega” või “kiusamisega” amet ei tegele. Ilmselt on nii mõnelgi automüüjal lihtsalt tuju ära läinud, sest “nüüd peab ju makse tasuma.” Numbrid rääkivat enda eest: kokku on amet kontrollinud umbes 4800 kuni viie aasta vanust sõidukit, millest ca 2000 puhul ei ole kõik dokumendid kohe korras olnud. Kogu sõidukite sektori käibemaksu laekumine käesoleva aasta jaanuarist juunini kasvas eelneva aasta sama perioodiga võrreldes kokku ca 6,4 mln eurot ehk ca 10% võrra, samal ajal kui esmaste registreerimiste arv langes vaid mõne protsendi võrra.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena