Ligi 18 000 saarest (täpne arv vaieldav) koosneva Indoneesia arhipelaagi korralikuks avastamiseks kuluks vähemalt 54 aastat, arvutas kokku Thea Karin.
Thea Karin
Indoneesia
FOTO: Foto: Thea Karin
Koos ooteajaga 24 tundi ning Turkish Airlinesi lennuk maandub Jakartas, Javal, ühel Indoneesia saarestiku saartest, mis jäävad India ookeani, Aasia kontinendi ja Austraalia vahele. Borneo,Sumatra, Lombok, Flores, Sumba ja Timor on osa 6000 asustatud saarest, mul seisavad ees lennud Balile ja Sulawesile, nende vahel veel Yogyakarta sultanaat.
Ummikud kui elustiil
Kõigepealt Jakarta, special capital regioni (Daerah Khusus Ibu Kota Jakarta) ehk pealinna uskumatutes liiklusummikutes seistes on meil võimalus rääkida suurtest lootustest 2014. aasta oktoobrikuus valitud uuele presidendile Joko Widodole. Haridus ja tervishoid on 250miljonilise elanikkonnaga riigile tõsised probleemid. Ja loomulikult pealinna hullupöörane liiklus – 10 miljonit elanikku, 9 miljonit mootorratast – kõige kiirem liiklusvahend, kui tahad Jakartas kuskile jõuda. Olemas on küll ka üks tasuta ühistranspordiliin, mis liigub vaatamisväärsuste vahel, aga praegu ei päästa see veel autode ummikust. Esialgu on oodata, et olukord muutub veelgi hullemaks, sest 2013 alustati Jakarta Mass Rapid Transit’i väljaehitamist, mis valmis saades peab transportima 960 000 reisijat päevas. Siiski on kuidagi võimalik liikuda rahvusliku mälestusmärgi Monase ja Istiqlali, Aasia suurima mošee vahel. Lennujaamast lähtuva peatee äärde kerkivad uued eliitlinnaosad, kuhu kolivad sisserändajad Hiinast. Oma usinuse ja hea ärivaistuga on neist saanud mõjuvõimsad investorid, kes kontrollivad täna 70% Indoneesia majandusest.