Reisiuudised: Väljamõeldud pommiähvardus, et lennukile jõuda
Eesmärk pühendab teatavasti abinõu ja et mitte oma lennust maha jääda, edastas keegi 46aastane itaallane lennufirmale telefonitsi hoiatuse, et pardale kavatsetakse sokutada pomm. Valealarmi tulemusena hilines Torino-Rooma reis ligi 3 tundi, reisijad tuli otsemaid evakueerida ja kogu pagas läbi otsida ning lennujaamas vallandus paanika vahendab The Independent. Alitalia lennuk oli telefonikõne aegu (milles kirjeldati, mõistagi olematut, pealtkuuldud plahvatusteemalist vestlust kahe araablase vahel) juba väravast lahkunud ja ootas stardirajal rohelist tuld.
Fantaasiarikas mees oma lennule muidugi ei jõudnud, sest tal tuli veeta öö arestikambris.
Vahepeatusteta Euroopast Austraaliasse kahe aasta jooksul
9000 õhumiili, 18 lennutundi ja 8 ajatsooni ühe raksuga on väljakutse, millega kavatseb rinda pista lennufirma Qantas ja seda juba õige varsti – firma pressiesindaja Alan Joyce kinnitas väljaandele Air Transport World, et esimene otselend Londonist Perthi Austraalia läänerannikul peaks toimuma hiljemalt 2017. aastal. Liini pannakse teenindama firma uusim Boeing 787-9.
Nii pikal reisil on vaja pardale võtta muidugi kaks paari piloote ja kaks gruppi pardapersonali – B787 on vahetusmeeskonna tarvis varustatud spetsiaalse puhketsooniga. Praegu on Qantase pikim otsereis Sydneyst Dallasesse (8579 miili, 17 tundi). Euroopasse lendab kängulogoga firma vahepeatusega Dubais.
SAS: Tillukese lennukiga Bostonisse
SAS avab 29. märtsil 2016 uue liini Kopenhaagenist Bostonisse, mida opereerib Privatairi 86kohaline Boeing 737-700 lennuk. Varem väga vähese menuga Stavanger-Houstoni liinil äriklassikonfiguratsioonis lennanud õhusõidukis on lisaks 20-le lie-flat-toolidega äriklassikohale ka 66 kohta turistiklassi reisijate jaoks.
Piletid on müügil 9. oktoobrist.
Etioopia unistab megalennuväljast
Lennujaamade projekteerimisele keskenduv ettevõte Airports Enterprise tahab Etioopiasse ehitada superlennuvälja, mille reisijatekäive oleks vähemalt 120 miljonit aastas(võrdluseks: tiheda liiklusega Frankfurdi aastakäive on 60 miljonit reisijat).
Addis Abeba praegune lennuväli kannatab ränga ülekoormuse all ja saab vaevu hakkama 8 miljoni inimesega aastas.
Uuest lennujaamast, mis kavatsetakse rajada Etioopia pealinnast umbes 100 kilomeetrit eemal asuvale alale, peaks firma juhtkonna arvates tulema tähtis transpordisõlmpunkt ja suurim õhuvärav Aafrika kontinendile.
Ühesõrmeline jaapanlane vallutab džomolungmat
33aastasel Jaapani alpinistil Nobukazu Kurikil on kahe käelaba peale alles vaid üksainus sõrm, kuid sellest hoolimata on tal kavatsus neil päevil Džomolungma tippu ronida.Ülejäänud üheksa kaotas ta oma eelmisel katsel maailma kõrgeimat mäetippu (8848 m) vallutada – ekspeditsiooni raputanud karmi lumetormi ajal näpud külmusid ning nad tuli amputeerida. Sel korral tahab Hokkaidōst pärit Kuriki Džomolungma tippu turnida ka ilma hapnikuballoonita – samuti harvanähtav katsumus, mis on enne teda õnnestunud vaid väga vähestel mägisportlastel. (AFP)
Tokyo restoranid peibutavad turiste vaalaroogadega
Ligi 30 Tokyo peenes Ebisu linnaosas asuvat restorani meelitavad sealse gastronoomiafestivali raames turiste kordki elus vaalaliha proovima. Jaapani jeeni soodne vahetuskurss ja eelseisvad 2020. aasta olümpiamängud on välisturismile tuult tiibadesse toonud – möödunud aastal külastas riiki 13,4 miljonit välismaalast, mis on 3 miljonit rohkem kui aasta varem ja absoluutne rekordarv.
Vaal on kuulunud Jaapani toidulauale juba sajandeid. Rahvusvahelisest vaalapüügikeelust on siiani ikka kuidagi mööda hiilitud ning sellest, et maailma suurimate imetajate liha sageli restoranivaagnal maandub, ei tehta Tokyos mingit saladust. Erinevalt loomakaitseorganisatsioonidest arvab Jaapan, et vaalade populatsioon on ookeanides küllaldane, et neile jahti pidada. Ebisu festival kestab 18. oktoobrini.