Uus nimi ja logo on plaanitud avaldada märtsi lõpus, kuid Patendiameti avaliku andmebaasi kohaselt on AS Nordic Aviation Group juba veebruari algul andnud Patendiameti sisse neli taotlust registreerimaks kaubamärke „NORDICA“, “ AIR NORDICA“, „NORDICA AIR“ ja „FLY NORDICA“. Jaanuari lõpus on firma registreerinud ära domeeni airnordica.ee, 9. veebruaril on ostetud ka nordica.ee domeen.

Erik Sakkovi kommentaar

Erik Sakkov kodustuudios

Me väga lootsime, et selliselt me oma uuest nimest rääkima ei pea, sest soovisime kõik detailid korralikult ette valmistada ja ise õigel ajal ning õiges kohas oma uut nägu esitleda. Pisikeses Eestis on aga raske midagi pikalt enda teada hoida. Seetõttu kinnitame parem ise - meie rahvusliku lennufirma, mida teatakse kui Nordic Aviation Group, uueks nimeks saab Nordica.

Nime valimise protsess oli pikk, sest nii palju kui oli otsustajaid, oli ka arvamusi. Tõsisemaid võimalikke nimevariante, mille ümber arutelu käis, oli umbes 20. Seejuures oli lõpuks just Nordica see, mis ei tekitanud mitte kelleski vastuseisu ning mis kõigile koheselt meeldis ja sobis.

Eesti on ennast alati pigem Põhjamaade hulka liigitanud. Meie riigijuhtide kindel soov on olnud seda ka rahvusliku lennufirma nime juures rõhutada. Lisaks on lühem ja tabavam Nordica loogiliseks jätkuks ettevõtte senisele pikale ärinimele Nordic Aviation Group, mis on jõudnud nelja kuuga avalikkuses juba omajagu kinnistuda. Ühtlasi oli oluline uue nime piisav neutraalsus ja sobivus ettevõtte tuleviku ärivõimalusi silmas pidades. Hindasime seejuures ka kooskõla ja sobivust meie partneri Adria Airways nimega, et inimestel oleks seda vajadusel lihtne koos öelda – näiteks Adria Nordica.

Palju sai kaalutud eestikeelseid nimevalikuid, kuid peale jäi nende inimeste arvamus, kes leidsid, et lennufirma nimi peab olema võimalikult rahvusvahelise kõlaga ning võõrail mail lihtsalt hääldatav. Lisaks pakuti rohkelt nimevariante, mis sisaldasid ühel või teisel kujul sõna „Estonia“, aga meie strateegiline eesmärk on igati eristuda Estonian Airi nimekujust.

Oleme kursis, et Nordica nimelisi on maailmas teisigi ning see sõnakuju on ühel või teisel moel varasemaltki kasutatud. Ühtlasi on Nordica paljudes keeltes geograafilise tähendusega sõna. Seetõttu pöörame erilist tähelepanu sellele, et meie Nordica kaubamärk saaks eristuma oma originaalse ja moodsa kujunduse poolest.

Milline saab olema aga Nordica nime taga olev brändiidentiteet täpsemalt, räägime avalikult märtsi lõpus, mil stardipaugu saab meie suvehooaeg. Siis muutuvad ka kogu grupi ja grupi ettevõtete nimed. Hetkel tegeleme aktiivselt uue brändikontseptsiooni ja selle visuaalse poole loomisega. Seni jätkame veel Nordic Aviationina.

Ka uue brändi puhul lähtume endiselt põhimõttest ja soovist olla sisult eestipärane ja rahvuslik – selline, mida Eesti inimesed armastaksid ning mis välismaalastes tekitaks häid emotsioone. Soovime, et meie lennukid oleksid kui lendavad Eesti saatkonnad.

Kõik 456 inimest, kes saatsid meile oma nimepakkumised, saavad tänuks supersoodsa lennupileti ja isikliku tänukirja, mis jõuavad peatselt kõigini e-maili teel. Täname kõiki kaasamõtlemise ja panuse eest, mida hindame väga. Nordica peale kahjuks keegi nimekonkursil osalenutest ei tulnud, see au jääb meie oma meeskonnale.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena