Eesti Märgi konkurss tunnistati nurjunuks
Eesti Rahvustelevisioonis jääb tuleva nädala reedel ära suurejooneline šõu, mille käigus pidi valitama Eestile uus märk senise „Welcome to Estonia“ ja hüüdlause "Positively transforming" asemele.
ERRi internetiküljele üles riputatud ideekavandi konkursi reeglite kohaselt pidid finaali pääsema viis parimat tööd. Need on ka välja selgitatud. Finaali valitud kavandid avalikustati jaanuaris.
Võitja väljaselgitamine oli kavas otse-eetris rahvahääletuse ja žürii hääletuse tulemusena. Rahvas pidi oma meelsust näitama telefonikõnede ja sms-hääletuse kaudu nagu eelmisel nädalavahetusel toimunud „Eesti Laulu“ puhul.
ERRi internetikülje Eesti märgi otsimisele pühendatud alajaotus kinnitab veel praegugi, et 18. märtsil 2016 toimub Eesti märgi valimine ETV ja ETV+ kanalitel.
ETV kavas aga tol õhtul sellist saadet ei ole. Selle asemel näeme õhtul Saksa draamasarja „Armastus Berliinis“, Aktuaalset Kaamerat ja teatrisaadet „Kontakt“.
Ekspressile on mitmest allikast kinnitatud, et šõu jääb ära põhjusel, et EAS kavatseb kuulutada Eesti märgi konkursi nurjunuks.
Seda lubab reeglite punkt 8.3: „Žürii võib tagasi lükata kõik pakutud tööd, kui need ei ole žürii hinnangul konkursi tingimustele vastavad või piisavalt kõrge kvaliteediga teostatud.“
7500eurone võiduraha jagatakse nüüd finalistide vahel võrdselt ära. Kõik viis märkide autorit saavad hoopis 1500 eurot.
Tõenäoliselt teeb EAS nüüd pakkumised otse disaineritele, sest Eesti märgi uuendamise vajadus pole kuhugi kadunud. See on kavas võtta kohe kasutusele ja rakendada hoogsalt lähiaastatel, kui Eesti Vabariik tähistab sajandat sünnipäeva ning Eesti on Euroopa Liidu eesistujamaa.
Eesti märgi otsimise kampaania sai alguse novembris. EASile saadeti 650 logo ideed, õla panid alla Rahvusringhääling ja paljud disainerid, valmis koduleht. Esimese suurema vastulöögi sai konkurss jaanuaris, kui selgus, et ühe finaali pääsenud töö („Eesti – pilk tulevikku“) kavand osutus liiga sarnaseks prillipoe Eagle Vision kaubamärgiga ja žürii eemaldas selle. Diskvalifitseeritud töö asemele suunati finaali paremuselt kuues kavand.
EAS ei ole ainus asutus, kes on sattunud ootamatu avalikustamise osaliseks. Teisipäeval teatas Eesti Ekspress, et uus lennufirma Nordic Aviation Group (NAG) esitas juba kuu aega tagasi avalduse kaubamärkide Nordica, Air Nordica, Nordica Air ja Fly Nordica registreerimiseks. Lennufirma juhtkond polnud nimelt kursis asjaoluga, et Eestis on kaubamärkide registreerimisavaldused avalikud. NAG kavatses uue kaubamärgi kasutusele võtmisest teatada märtsi lõpus.
Lennufirmal ei jäänud Ekspressi uudise järel aga üle muud, kui kinnitada Nordica nime tarvitusele võtmist.