Meelis Oidsalu: "Eesti Laul" osutus Tallinna Kaubamaja reklaamiürituseks
Laupäevase Eesti Laulu finaalkontserdil võis esinemas näha veetlevat Evelin Võigemasti, kes kandis ette muusikaliselt vähenõudliku loo "Naine", mille vaatamise ajal meenus mulle nädalapäevad varem Tallinna Kaubamaja kaunistav kevadkampaania plakat sama näitlejanna ja sama pealkirjaga. Rahvusringhäälingus on spordiülekannete puhul varasemaltki rakendatud sponsorreklaami näitamisel erandit, ootasin ka seekord tulutult, millal ekraaninurka või saali ilmub Tallinna Kaubamaja logo või seesama tänaval märgatud kampaaniaplakat.
Täna saatis Tallinna Kaubamaja välja üsna veidra pressiteate, milles tõdetakse, et "Eesti Laulu finaalis esmaesitletud lugu "Naine" ühtib Kaubamaja nägemusega naisest ja tema igapäevasest elust".
On kolm varianti: (a) Tallinna Kaubamaja sõlmis sponsorlepingu ERRiga ja sai eksklusiivse juurdepääsu Eesti ühe suurima vaatajaskonnaga saatele; (b) Tallinna Kaubamaja kampaania ja sellega teemalt ja visuaalilt identne Leslie da Bassi toodetud ja Evelin Võigemasti etendatud lugu Eesti Laulu finaalis sattusid täiesti juhuslikult sarnanema ja Kaubamaja korjab sellest kasu; (c) Leslie da Bass ja Tallinna Kaubamaja on ERRile suured lotendavad trussikud põlvini pähe tõmmanud ja oleme saanud uue "K-kohukese" juhtumi. Muidugi võib seda käsitleda ka osava product placement’ina, eesti keeli – reklaamitava toote osava sokutamisena ekraani ette, aga kes või mis oli sel puhul reklaamitav-kaubastatav toode, ega ometi mitte naine?
Igal juhul, well done, Kaubamaja!