Pilet ülaltoodud marsruudile (sisaldades lennujaamamakse ning Estraveli teenustasu) maksis pisut enam kui 8000 krooni. See oli ka peamine põhjus, mis sundis otsustama Delta Airlinesi (DL) kasuks. On ju tubli aasta pankrotis olnud USA lennuliini imago üldiselt umbes sama edumeelne kui Valeri Kirsi missivõistlusel - lennatakse vanade Boeing 767 ja MD-80 reaktiividega (kuigi peale on tulemas aina rohkem uusi Boeing 777 ja 737-800 aluseid) ning teeninduskvaliteeti silmas pidades on naljahambad 77aastase lennukompanii motoks pakkunud lauset We hate to fly, and it shows. Hiljuti kirjutas New York Times, et Delta on kokkuhoiukaalutlustel harvendanud oma lennukite suurpuhastamist  iga 18 kuu taha.

Aga-aga.

Hiljaks ei jäänud kümnest reisist ükski ning kuigi USA lennukompaniile tüüpiliselt grillis Delta julgeolukudaam Brüsselis lennule registreerijaid korralikult ("Kus te ikkagi töötate?", "Miks te ikkagi sõidate?"), oli meeleolu väsimusmärke ilmutava lennuki sees juba kraadi võrra pingevabam. Aja jooksul kehavormide järgi väljaveninud musti kampsuneid kandvad keskealised stjuardessid pakkusid maapähkleid, kreemjas ürdimaitselises kastmes pastat, terasaia, kooki, vanillijäätist ja enne maandumist ka pitsalõiku. Süsivesikud ei vedanud reisijate rõõmustamisel taas kord alt, kuid kui arvestada, et samas võtmes on snäkid ka siselendudel - stjuardessi korvist võis valida juustuküpsiste, krõpsude või müslibatooni vahel -, tasuks Atkinsi dieedi järgijal minna Deltaga sõitma oma söögimoonaga. Vein ja muu alkohol on Delta pardal üldiselt tasuline (5 dollarit).

Suure plussina (lennukompanii selle üle vaevalt rõõmustas) olid hilissügisesed üle-Atlandi lennud tühjad, mistõttu paljud reisijad sättisid end magama üle kolme tühja tooli. Lennusaatjad sellest probleemi ei teinud, kuigi kontroll kõige toimuva üle püsis selgelt nende jõuliste ja kergesti kannatust kaotavate matroonide käes. Sobivaks näiteks kaader Brüssel - New York reisilt: kui üks Belgia vanapapi oma toolil juba pisut liiga flirdimeelseks oli muutunud, haaras stjuardess kärmelt pooleteistliitrise veepudeli ja koputas sellega no-nonsense stiilis reisija kiilaspea pihta. Mitte just üleliia  tugevalt, aga vähemalt kuus-seitse korda.

PS Delta keskmisest märksa paremaks tuleks hinnata New Yorgist Bostonisse ja Washingtoni viiva Delta Shuttle'i teenust. Tänu eraldi terminalile sulgub shuttle-lendude check-in LaGuardias vaid 15 minutit enne väljumist (!), terminalis ootab kaasavõtmist lai valik tasuta ajakirju ning tunnise reisi vältel serveeritakse oivaline lennueine maitsvast wrap'ist, viinamarjadest ja kvaliteetšokolaadist - sellisele paketile tänasel päeval Euroopas vastet ei leia. Sestap Deltale ka kaks eraldi hinnet.