Foto: Sven Arbet

Eesti Posti perioodikateenuste juht Sandra ­Krusel (pildil) selgitas, et kojukande prognoositav kahjum ettevõttele 2020. aastal on endiselt 2,2 miljonit eurot. Väljaandjatega „kompromissina saavutatud hinnatõus on hetkel parim viis, kuidas tagada kvaliteetse kojukande säilimine,“ lisas ta. Hinnatõusust tuleva lisaraha lubab Eesti Post suunata postiljonide palgaks.

Ekspress Meedia levi- ja klienditeenindusdirektori Tarvo ­Ulejevi (pildil) sõnul tõstetakse kulu katmiseks lehtede tellimishinda. Eesti Eks­press kuutellimus kallineb umbes seitse protsenti. Kogu lehetellimuse kuuhinnast ligikaudu kolmandiku moodustabki kojukande tasu juba praegu.

Ulejev loodab väga koos hinnatõusuga näha ka kvaliteedi paranemist. Meediaettevõtted on pikalt kaevanud, et Eesti Post viib lehed kohale kokkulepitud ajast teinekord lausa päev hiljem. Sandra Krusel ütles, et „ka edaspidi on plaanis kojukannet osutada kokkulepitud tingimustel“. Leping näeb ette, et leht peab postkasti jõudma ilmumispäeval hiljemalt kell 16.

Haapsalus väljaantava Lääne Elu peatoimetaja Andrus Karnau sõnul teeb talle hinnatõusust enam tuska see, et Eesti Post ei suuda pidada kinni kokkulepitud kandetähtaegadest. Karnaule paistab, et postiettevõte suhtumine klientidesse on arrogantne. Ta toob näite Tallinnas elavast tellijast, kes pikka aega lehte laupäeval kätte ei saanud, ehkki Lääne Elu trükitakse just Tallinnas. Kaebekirjad ei aidanud, abi sai tellija alles siis, kui pöördus otse oma tuttava poole Omniva juhatuses.