Foto: Karin Kaljuläte

Firma eestlasest juht Sven Kukemelk põhjendas seda meedias „värske raha“ puudumisega. Kuid eestlastele võib pankroti servale jõudnud lennuliin pakkuda huvi veel teiselgi põhjusel.

Kui Nordica 2015. aasta sügisel lendamist alustas, renditi piletite müümiseks pikalt kommertsplatvormi Adria Airwaysilt. Kogu raha liikus selle kaudu ja Nordica esimesed lennud kandsid Adria Airwaysi lennukoodi. 2016. aasta novembris lõpetas Nordica koostöö Adriaga ja uueks partneriks sai Poola LOT. Adria Airwaysi aga jäi seitse miljonit eurot piletimüügiraha, mida too ei suutnud Nordicale tasuda.

Tekkinud kohustus konverteeriti laenuks ja lepiti kokku ka maksegraafikus, kuid 2017. aastal kanti majandusaasta aruande kohaselt seitse miljonit raamatupidamislikult siiski maha.

„See on konservatiivne lähenemine, et summat ei võeta eelarves kui ressurssi, aga see ei tähenda, et nõue ära kaoks,“ selgitab Nordica pressiesindaja Toomas Uibo.

Millal Adria viimati Nordicale oma laenu tagasi maksis, ei osanud Uibo peast öelda, kuid ta kinnitas, et Adria „on tasunud mingeid osasid“.

Teisipäeva seisuga jätkas „värske raha“ otsinguil Adria Airways oma kodulehel piletimüüki.