„Mehed, olge mureta, varsti tuleb siia trammitee!“ hõikab värske taristuminister uhkusega Tallinna-Tartu maantee 71. kilomeetril põõsasse pissivate meeste poole. Vladimir Svetil on suured plaanid, kuidas kahte Eesti suurimat linna lähedasemaks muuta, ja neid jagab ta meiega keset neljarealist maanteed.
Päev pärast ministriks saamist tutvustas Vladimir Svet kohalolijatele superministeeriumis plaane lüüa kopp maasse Tallinna-Tartu trassil, et muidugi tuua kergrööbastransport iga Eesti elanikuni. Tähtsa koosoleku algus venis, kuna Tallinna trammitee ehituse tõttu on nii mõnegi ametniku hommikune marsruut endiselt ettearvamatu.
Juba järgmisel päeval kuulutati välja trammitee rajamise hange, kusjuures koosolekul selgitati osalistele suuliselt, et kuigi hankes on kohustus ehitajal maantee vähemalt ühes suunas korraga lahti hoida, siis loodetavasti avalikkus seda ei märka. Tallinnas olevat selline süsteem mõnda aega toiminud.
„Kui autosõitjad klauslit tähele ei pane, siis võite ikka Tallinna-Tartu tee aeg-ajalt täielikult sulgeda, et kohapeal toimetavad ehitajad saaksid kõik koos teed juua ja vaadata, kuidas üks vend kopaga möllab,“ olevat koosolekul kõlanud.
Sveti sõnul ei tehta uue trammitee rajamisel tööd nädalavahetuseti ning nädalapäevadel. Kopad käivad objektil siis, kui nad Tallinnas ehitamisest vaba hetke saavad. Vabasid hetki tuleb Tallinna ehitamiselt aga harva, kuna nüüd on taaskord üles kistud Liivalaia-Tartu maantee ristmik.
Teises etapis ootab trammiühendust ka Helsingi linn. „Sulgeme laevaliikluse, asendusena soovitame Helsingis tööl käivatel inimestel koju jääda või kaugtöö vormis oma ettevõtmisi ellu viia,“ täpsustab Svet lähiaastate plaane.
Sellele lisaks hakkavad hetkel Helsingi vahel sõitvad laevad suunduma asendusena Riiga. Välismaa ju ikkagi! Pärast Helsingi trammitee rajamist võetakse ette Tallinna-Pärnu-Riia trammitee, mille trass hakkab olema paralleelselt Rail Balticaga.
Kranaadi vanasõna: Ega makse nii palavalt maksta, kui kehtestatakse.