Ene-Liis Semperi isikunäitusel huvitab meid inimese elukaare teine sünnipööre ja esimene, sümboolne surm, kirjutab Taavi Eelmaa.
„Olgem ausad“ on Areeni rubriik, kus kultuuriinimene räägib asjadest, millest ta tavaliselt ei räägi.
TUGEV SOOVITUS | Aasta võimsaim kunstisündmus: Lüüs ja Zolotko. Sünnist surmani, sama katuse all (7)
Urmas Lüüsi ja Jevgeni Zolotko näitused teevad mõlemad ringkäigu sünnist surmani. Kumus käis Peeter Kormašov.
„Ma olen erakordselt närvis.“ Kunstnik, kes viis Obama võimule. Ja loodab Trumpi sealt eemal hoida (80)
Andrei Liimets vestles kunstniku ja aktivisti Shepard Faireyga, kelle poliitilised postrid on saanud ajastu sümboliteks.
Fotograaf, kes oli esimest korda suuremat modelli pildistades pahviks löödud: „Ma ei promo rasvumist, ma näitan seda“ (79)
Andrei Liimets usutleb Rootsist pärit fotograafi Julia SH-d, kelle töid saab näha alasti keha teemalisel näitusel Fotografiskas.
Vanarataste fänn Mats Õun: esimese ratta sain laenuks, pärast läks rataste soetamine kiiresti „käest ära“ (11)
+ Suur vanarataste galeriiKa ise vana jalgrattaga ringi vurav Peeter Kormašov käis ala entusiasti Mats Õuna jalgrattanäitusel.
Peeter Kormašov käis koos Cecilia Alemaniga Kumu kunstihoidlas tutvumas maailmas laineid lööva Eesti kunstniku töödega.
Peeter Kormašov jälgib kunstnik Anu Põdra teekonda maailmakaardile.
Tallinna linnahallitusest uue mõtteviisini: saatuse selgumiseni võiks Linnahalli kasutada varemepargina (27)
Andrea Tamm kirjutab Linnahalli „kujundatud lammutamisest“ kui alternatiivist tavapraktikale, mille järgi Tallinnas asendatakse lammutatud hooned „ajutiste“ parklatega.
ARVUSTUS | See piits toob kananaha ihule
Näitus on avatud viimaseid päevi!Gregor Kulla kirjutab Prantsusmaa kalmistutelt inspiratsiooni ammutanud sepa Urmas Lüüsi näitusest ja leiab, et Lüüsi ogadega saunavihta taluks vaid surnu.
Peeter Kormašov käis kunstiteadlase Anders Härmiga vaatamas suletud uste taga rippuvaid Eesti kõige tähtsamate isikute portreesid.
2024. aasta trendid: vähem seksikaid naisi majaseintel, rohkem tekiilat ja tehisintellekti sõjatanner (17)
Areen palus spetsialistidel kristallkuulist vaadata, mida tähed nende valdkonnale äsja saabunud aastaks ennustavad.
Tallinna illustratsiooninäitus. Kahtlemata viimaste aastate suursündmus, aga jõudu ja sära jäi väheks (1)
Triennaali eesmärgiks on näidata pildi jõudu ning näitusekujundus võiks seda kirevamalt esile tuua. Tallinnas toimunud Põhja-Euroopa olulisimal illustratsiooninäitusel käis Anneliis Lepp.
Kultuuripealinn Tartu avalikustab kava: Kanepi festival, arvamusfestival saunades, Ryoji Ikeda, ulmefilm Lõuna-Eesti noorte tulevikust ja palju muud (20)
Tartu 2024 on järjest lähemal. Anne Vetik kohtus Kultuuripealinna loovjuhi Kati Torbiga ning süvenes kirevasse sündmuste programmi.
Eesti kuulsaima fotograafi ülevaatenäitus Fotografiskas on täis ahvatlusi, käest libisevaid lugusid ning ei millestki sündinud tähendusi. Toomas Volkmanniga vestles ilust, hingamisest ja täiusliku pildi komponeerimisest Anne Vetik.
Kas kaasaja ehituskultuur üldse võimaldab ehitada kestlikku puidust maja, küsib Gregor Taul.
Triinu Soikmets käis ETDMis viimaseid päevi avatud Sinihabeme ehk Tanel Veenre kambris. Peast ta ilma ei jäänud, vaid hoopis vaimustus Eesti kuulsaima ehtekunstniku uusimast etteastest.
Anne Vetik käis Helsingis ja vaatas üle sel aastal uuenenud rahvusliku kunstimuuseumi Ateneumi püsiekspositsiooni, et võrrelda seda Kumuga. Ette jäi ka Tom Of Finlandi näitus Kiasmas.
Milline oleks Eesti, kui Kalevipoeg oleks kemmergutes mehi lantinud, mitte Saarepiigat vägistanud? (22)
Jaanus Samma hooga rokkivat isikunäitust „Raudmehed“ Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis lahkab Gregor Kulla.
1980ndatel üleöö Tallinnasse kolinud keraamik Sergei Isupov: see oli suur kontrast, armusin Eestisse kohe (38)
Peeter Kormašov rääkis Vene-Ukraina päritolu maailmakuulsa keraamikuga, kelle hiidskulptuuri Eesti augustitorm hävitas.
„Olgem ausad“ on Areeni rubriik, kus kultuuriinimesed räägivad sellest, millest nad tavaliselt ei räägi.
Peeter Kormašov kolistab ringi mööda Võru galeriisid ja stuudioid ning nendib, et palju põnevat kunsti, mis suurtes keskustes jääks sündimata, tekib neist väljaspool.
Ta justkui ei pidanud end tõestamagi. Miks õnnestus 100 000 eurone starditoetus saada just Linnar Viigi eramuuseumil? (77)
Linnar Viigi muuseum justkui ei pidanud end tõestamagi, samas kui aastaid tegutsenud riiklikult oluliste kogudega muuseumid virelevad. Peeter Kormašov uuris harukordse toetuse tagamaid.
Otse kannatusse vaatav kunstnik Angela Maasalu: „Isa kahetsus oli kohutavalt kurb, aga tema surm muutis minu elu“ (8)
Eero Epner portreteerib Jõgevalt pärit Londonis resideerivat kunstnikku Angela Maasalu, kelle kodus oli kohutavalt palju kirjandust ja isa surm muutis tema elu.
Kunstiasutuste Liidu tegevjuht: ebastabiilsuse tõttu loobutakse töötamisest kunstivaldkonnas ja noori ei kasva enam peale (31)
Kadi-Ell Tähiste kirjutab, et kunstiasutuste eelarveid ja võimalusi vaadates tõusevad juuksed püsti isegi kolleegidel teistest kultuurivaldkondadest.
Aleksander Metsamärt leiab, et Eesti Kunstnike Liidu 23. aastanäitusel suudavad tähelepanuväärse värskuseoreooli saavutada kõrvuti sattunud kunstikeeled, milles jutustajaid lahutab põlvkondlik distants.
Brigit Arop ütleb, et EKA lõputööde näitus on kui kunstiajalooline süvahäng, kus noored loojad teevad endile eelkäijate kõrval ruumi.
Aastast 2005 Tartus ilmuva ajakirja Värske Rõhk sarnast mujal ei ole. Värske Rõhk on noore kirjanduse ajakiri, mis tegutseb eesmärgiga, et viia lugejate ette uuemat noort kirjandust.
Ja jälle: Aparaaditehas!